September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Tech giants launch ‘Metaverse Standards Forum’ to drive open metaverse interoperability

Tech giants launch ‘Metaverse Standards Forum’ to drive open metaverse interoperability

Microsoft, Meta i 35 innych członków założyły „The Metaverse Benchmarks Forum”, aby promować „interoperacyjność otwartego metaverse”. Skupia różne organizacje normalizacyjne i firmy w celu ogólnobranżowej współpracy w zakresie standardów interoperacyjności potrzebnych do zbudowania otwartego metaverse.

„Forum zbada, gdzie brak interoperacyjności powstrzymuje wdrażanie metaverse oraz w jaki sposób praca organizacji opracowujących standardy (SDO) definiująca i rozwijająca potrzebne standardy może być koordynowana i przyspieszana”, zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym.

Oprócz Meta i Microsoftu wśród członków założycieli znajdują się również Adobe, Qualcomm Systems, Nvidia, Huawei, Sony Interactive Amusement, Epic Online games i Alibaba.

Członkowie założyciele

Lista członków założycieli obejmuje 0xSenses, Academy Software package Foundation, Autodesk, Avataar, Blackshark.ai, CalConnect, Cesium, Daly Realism, Disguise, Enosema Basis, Express Language Basis, IKEA, John Peddie Exploration, Khronos, Lamina1, Maxon, OpenAR Cloud, Open Geospatial Consortium, Otoy, Perey Exploration and Consulting, Ribose, Spatial World wide web Basis, Unity, VerseMaker, Wayfair, Net3D Consortium, Entire world Wide Website Consortium oraz XR Association (XRA).

Zgodnie z oficjalnym wydaniem, discussion board skupi się na „pragmatycznych projektach opartych na działaniu”, takich jak prototypowanie implementacji, hackathony, plugfesty i narzędzia open supply, aby przyspieszyć testowanie i przyjmowanie standardów metaverse. To będzie otwarte dla każdej organizacji bez żadnych kosztów, powiedział. Będzie również pracował nad opracowaniem „spójnej terminologii i wytycznych dotyczących wdrażania”.

Wyjaśnienie Metaverse

Ukuty po raz pierwszy przez powieściopisarza science-fiction Neala Stephensona w książce „Snow Crash” w 1992 roku, termin metaverse ma opisywać „wirtualny świat 3D skupiony na więzi społecznej”.

Jak opisano na discussion board, „Metaverse motywuje nowatorską integrację i wdrażanie różnorodnych technologii do współpracy w zakresie przetwarzania przestrzennego, takich jak interaktywna grafika 3D, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, fotorealistyczne tworzenie treści, systemy geoprzestrzenne, narzędzia dla użytkowników końcowych, cyfrowe bliźniaki , współpraca w czasie rzeczywistym, symulacja fizyczna, ekonomia on the web, gry dla wielu użytkowników i wiele więcej — na nowym poziomie skali i wrażenia”.

Ponadto opowiada się za budowaniem metaverse na fundamencie otwartych standardów.

„Budowanie otwartego i inkluzywnego metawszechświata na wszechobecną skalę będzie wymagało konstelacji otwartych standardów interoperacyjności stworzonych przez organizacje SDO, takie jak The Khronos Team, World Extensive Internet Consortium, Open Geospatial Consortium, Open AR Cloud, Spatial Web Foundation i wiele innych” — powiedział.

Cel forum

„Forum Metaverse Requirements ma na celu wspieranie opartej na konsensusie współpracy między różnymi SDO i firmami w celu zdefiniowania i dostosowania wymagań i priorytetów dla standardów Metaverse – przyspieszenie ich dostępności i ograniczenie powielania wysiłków w branży” – dodał.

Na liście członków założycieli brakuje głównych nazwisk, takich jak Apple, które, zgodnie z raportami, również zagłębia się w VR i AR.

Discussion board, którego gospodarzem jest Khronos Group, jest bezpłatne dla każdej firmy, organizacji normalizacyjnej lub uniwersytetu. Można do niego przystąpić poprzez umowę uczestnika typu click-by way of. „Firmy, które chcą sprawować nadzór nad Discussion board i mogą chcieć finansować projekty Discussion board, mogą zdecydować się na zostanie głównym członkiem” – napisano.

Potrzeby i zainteresowania jego członków będą kierować działaniami Discussion board. Może obejmować różne dziedziny technologii, takie jak zasoby i renderowanie 3D, interfejs użytkownika i paradygmaty interakcji, takie jak AR i VR, treści tworzone przez użytkowników, awatary, zarządzanie tożsamością, prywatność i transakcje finansowe. Spotkania Forum mają rozpocząć się w lipcu 2022 roku.

Opublikowano dnia

22 czerwca 2022