September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Business Today

Making our customers feel valued

Jako marketerzy nieustannie staramy się znaleźć nowe sposoby, aby nasi klienci czuli się doceniani, chcieni, kochani.

Mówiąc najprościej, wielu marketerów postrzega personalizację jako używanie czyjegoś imienia. Dochodzą do wniosku, że wklejając czyjeś nazwisko w temacie lub w treści materiału marketingowego, wykonali swoją pracę. Spersonalizowali się, a kawałek potroi się w odpowiedzi.

Ale to nie to samo, co sprawić, by nasi klienci poczuli się docenieni. Musimy przemyśleć, co sprawi, że nasi klienci poczują się tak, jakbyśmy ich rozumieli. Co możemy zrobić, aby ułatwić im zakupy lub znalezienie tego, czego chcą. Musi być wystarczająco praktyczna, aby doświadczenie było przyjemniejsze. Bardziej wygodny.

Jestem dość zmęczony poczuciem „śledzenia”. Jeśli przeglądam konkretny sweter, nie chcę, aby 10 sweter towarzyszył mi przez następne 3 miesiące. To sprawiło, że marketerzy bezpośredni wyglądają jak podglądacze. Ludzie czują, że to przerażające.

Zachwycać swoich klientów

Przeczytałem artykuł autorstwa Jon Reily w magazynie Overall Retail. Cytuję go: „Zachwyt klientów nie polega na kierowaniu ich do osoby. Chodzi o dostarczanie intuicyjnej wartości, zachowanie zaufania poprzez dokładną komunikację i rozwiązywanie długotrwałych problemów. Marketerzy, którzy to zrobią, osiągną wszystkie cele, które personalizacja została stworzona do spełnienia.”

Zrozumienie klienta polega na zwiększeniu wartości życiowej, a nie tylko na jednorazowym zakupie. Innymi słowy, jeśli chcesz zmaksymalizować tę długoterminową wartość, musisz skupić się na rozwiązywaniu podstawowych problemów kupującego związanych z Twoją firmą.

Rozważ Amazon.com. Amazon jest królem dostarczania rekomendacji na podstawie wcześniejszych zakupów. To ich sposób na personalizację promocji. Ale to, co naprawdę uczyniło Amazon prawdziwym gigantem, to fakt, że rozwiązują just one podstawowy dilemma klientów. I to jest Szybkość. Ludzie nie mają czasu na przeglądanie produktów lub śledzenie dostaw. Chcą wiedzieć, że mogą szybko znaleźć produkt, bezproblemowo zamówić i mieć pewność, że otrzymają go w ciągu dwóch dni. Innymi słowy, przewaga Amazona polega na zaufaniu, że rozwiąże problemy zapracowanych klientów.

Zachwycanie klientów nie polega na kierowaniu ich do konkretnej osoby. Chcesz zapewnić intuicyjną wartość. To właśnie chroni zaufanie klientów. Kiedy marketerzy rozwiązują czyjeś długoterminowe problemy, pozwala to sprawić, że nasi klienci poczują się docenieni. Marketerzy, którzy to zrobią, osiągną wszystkie cele, które personalizacja została wymyślona do spełnienia.

Spersonalizuj swoją ofertę, aby zwiększyć sprzedaż. Pokaż klientowi produkt, który przeglądał tydzień temu, aby uzyskać konwersję dzisiaj.