October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Japan’s Top Potato Chip Maker Calbee to Raise Prices Up to 20%

Calbee Inc., japońska odpowiedź na Frito-Lay z ogromnym asortymentem produktów, od chipsów ziemniaczanych o smaku pizzy po niskowęglowodanową granola, ponownie podnosi ceny, ponieważ firmy walczą z absorpcją kosztów, które rosną w najszybszym tempie od lat.

Treść artykułu

(Bloomberg) — Calbee Inc., japońska odpowiedź na Frito-Lay z ogromnym asortymentem produktów, od chipsów ziemniaczanych o smaku pizzy po granola o niskiej zawartości węglowodanów, ponownie podnosi ceny, ponieważ firmy walczą z absorpcją kosztów, które rosną najszybciej klip w latach.

Firma z siedzibą w Tokio poinformowała w środowym oświadczeniu, że podniesie ceny przekąsek i płatków zbożowych w Japonii o 5% do 20% od września z powodu rosnących kosztów materiałów. Jej akcje wzrosły aż o 5,1% w Tokio po ogłoszeniu, co jest ich największym zyskiem w ciągu dnia od ponad miesiąca.

Treść artykułu

Płacenie więcej za żywność jest zjawiskiem ogólnoświatowym, ale jest to szczególnie drażliwy temat w Japonii, gdzie stagnacja płac utrudnia gospodarstwom domowym przełknięcie fali podwyżek cen wszystkiego, od hamburgerów po piwo. Spadek jena do 24-letniego bare minimum w stosunku do dolara zaostrza również presję cenową na ubogim w surowce archipelagu, który jest w dużym stopniu uzależniony od importu energii i żywności.

Jen osiąga świeżość od 24 lat, gdy inwestorzy liczą na bardziej ryzykowne aktywa

Popularność producenta przekąsek, którego największym udziałowcem jest PepsiCo Inc., wykracza poza alejkę supermarketu. Jej regionalne pamiątki w postaci przekąsek z limitowanej edycji, takich jak paluszki ziemniaczane o smaku kulki ośmiornicy w Osace czy te o smaku taco-ryżu w ukłonie w stronę popularnego dania w najbardziej wysuniętej na południe prefekturze Okinawy, są również bardzo popularne i będą droższe jesienią. powiedział.

Firma już w tym roku kilkakrotnie podnosiła ceny ze względu na złe zbiory ziemniaków i wyższe koszty materiałów. Ku przerażeniu miłośników chipsów, musiała też zmniejszyć rozmiary torebek.

Mniejszy rywal, Koike-ya Inc., również ogłosił podwyżki cen w tym miesiącu, w tym ich popularnej linii produktów pikantno-kwaśnych, które wejdą w życie we wrześniu.