Sean Tinney 30 czerwca 2022
Nie zostawiaj ludzi w ciemności. Wyślij im pomocną wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która pozwoli im poznać status złożonej prośby lub zamówienia.
Twój e-mail z potwierdzeniem jest ważnym pierwszym wrażeniem. Nadaje ton Twoim relacjom z subskrybentami i może poprawić zaangażowanie w przyszłe wiadomości e-mail.
Wyobraź to sobie – właśnie zarezerwowałeś swoje wymarzone wakacje online. Ale nigdy nie otrzymałeś potwierdzenia e-mailem. Być może zastanawiasz się, czy Twoje zamówienie zostało zrealizowane. Teraz musisz poświęcić czas na skontaktowanie się z biurem podróży, aby upewnić się, że Twoje wakacje zostały zarezerwowane. To nie jest dobre doświadczenie.
Nie chciałbyś tego robić swoim klientom. Dlatego musisz ustawić dobry e-mail potwierdzający.
W tym artykule dowiesz się:
Co to jest e-mail potwierdzający?
E-mail z potwierdzeniem to e-mail transakcyjny, który jest skonfigurowany tak, aby automatycznie wysyłać do kogoś, kto właśnie wykonał określone działanie, takie jak złożenie zamówienia, zapisanie się na listę e-mailową lub rejestrację na wydarzenie.
Rodzaje e-maili potwierdzających
Istnieją cztery główne typy wiadomości potwierdzających e-mail:
- Potwierdzenie zamówienia – potwierdza transakcję produktu lub usługi
- Potwierdzenie rezerwacji – informuje klienta o dokonaniu rezerwacji hotelu, lotu i innych podróży
- Potwierdzenie Rejestracji – zapewnia potwierdzenie, że klient jest zarejestrowany na nadchodzące wydarzenie
- Potwierdzenie subskrypcji – zwany także e-mailem opt-in, wymaga od klientów potwierdzenia adresu e-mail w celu dokończenia procesu opt-in

Dlaczego powinieneś wysłać e-mail z potwierdzeniem?
Wysłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem to najlepsza praktyka w zakresie marketingu e-mailowego, ponieważ:
- uspokaja Twoim klientom, że otrzymałeś ich informacje.
- Daje klientom Święty spokój że ich wniosek został przetworzony.
- Ustanawia zaufanie i zaufanie z Twoją marką.
- Zapobiega błędom wpisanym i fałszywym adresom e-mail od zaśmiecania listy.
- Poprawia dostarczalność. Zazwyczaj, gdy wysyłasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem subskrypcji, wymagasz od subskrybenta kliknięcia łącza w celu potwierdzenia swojego adresu e-mail. Jest to określane jako double opt-in i często może prowadzić do tego, że więcej e-maili dociera do skrzynek odbiorczych subskrybentów.
Różnica między e-mailami potwierdzającymi a powitalnymi
Wiadomość e-mail z potwierdzeniem jest podobna do wiadomości powitalnej, ale służy do innego celu. Poniższa grafika pokazuje, kiedy wiadomość e-mail z potwierdzeniem została wysłana w ramach sekwencji onboardingu subskrybenta. E-maile powitalne, jak widać poniżej, pojawiają się po potwierdzeniu nowego subskrybenta (lub po potwierdzeniu zamówienia, jeśli zamówienie zostało złożone).

Aby uzyskać więcej informacji o powitalnych wiadomościach e-mail, w tym o tym, jak je napisać, zobacz nasz wpis na blogu, Powitalne kampanie e-mail: Jak wprowadzać nowych subskrybentów.
Jak skonfigurować wiadomość e-mail z potwierdzeniem (w 5 prostych krokach)
Przed skonfigurowaniem wiadomości e-mail z potwierdzeniem musisz zarejestrować się u dostawcy usług e-mail marketingu (ESP), takiego jak AWeber.
Krok 1: Utwórz wiadomość e-mail z potwierdzeniem
Masz dwie opcje tworzenia wiadomości e-mail – użyj narzędzia do tworzenia przeciągnij i upuść, aby pobrać elementy, które chcesz uwzględnić w wiadomościach e-mail, lub możesz zacząć od gotowy szablon. Niektóre usługi marketingu e-mailowego mają już szablony e-maili potwierdzających, których możesz użyć.
Oto jak wygląda strona konfiguracji szablonu potwierdzenia AWeber.

Krok 2: Napisz wiadomość potwierdzającą
Twój e-mail z potwierdzeniem powinien być krótki i bezpośredni. E-mail powinien również potwierdzać transakcję.
W następnej sekcjisprawdzimy, jak napisać wiadomość e-mail i jakie elementy są potrzebne dla każdego typu potwierdzenia.
Krok 3: Utwórz stronę docelową z potwierdzeniem, czyli stronę z podziękowaniem
Konfiguracja strony docelowej jest ważną częścią konfiguracji e-maila z potwierdzeniem. Czemu? Ponieważ pozwala ludziom wiedzieć, że ich informacje zostały odebrane. Tworzy dobre pierwsze wrażenie, dziękując im za zamówienie lub za zapisanie się na listę e-mailową. I kieruje ludzi do sprawdzenia swojej skrzynki odbiorczej, aby uzyskać więcej informacji.
Darmowe i płatne plany AWeber pozwalają określić niestandardową stronę docelową potwierdzenia lub możesz użyć domyślnej strony potwierdzenia AWeber. Swoją stronę docelową potwierdzenia określasz w ustawieniach formularza rejestracji dla formularza rejestracji, który uruchamia stronę.
Oto jak to wygląda na koncie AWeber.

Oto niestandardowa strona z podziękowaniami, do której link na powyższym obrazku był widoczny. To bardzo proste, ale pozwala nowym subskrybentom dowiedzieć się, jakie informacje zostały otrzymane i co powinni zrobić dalej.

Związane z: Jak stworzyć landing page w 8 krokach
Krok 4: Skonfiguruj stronę potwierdzenia sukcesu
To jest strona, którą widzi nowy subskrybent po potwierdzeniu swojego adresu e-mail. Strona sukcesu jest potrzebna tylko z potwierdzeniem e-mailem.
Oto przykład tego, jak wygląda strona sukcesu:

Twoja strona sukcesu może wyglądać tak, jak chcesz. Może być hostowany w Twojej witrynie lub możesz go skonfigurować tak, aby ludzie przechodzili na Twoją stronę na Facebooku lub Twój profil TikTok po potwierdzeniu ich adresu e-mail.
Klienci AWeber mogą również spersonalizować swoją „stronę sukcesu” za pomocą informacji o każdym nowym subskrybencie (na przykład imienia subskrybenta) lub wszelkich innych informacji, o które prosili w formularzu rejestracji.

Krok 5: Skonfiguruj automatyzację
Automatyzując pocztę e-mail, możesz natychmiast i automatycznie łączyć się z subskrybentami. (Dodatkowo zaoszczędź swój czas!) A dzięki odpowiednim strategiom pisania Twoje e-maile będą atrakcyjne i brzmiały jak ludzkie, a nie robotyczne.
Jak napisać e-mail z potwierdzeniem
U podstaw wiadomości e-mail z potwierdzeniem jest właśnie to, co brzmi. Jego celem jest „potwierdzenie”, że otrzymałeś ich informacje lub zamówienie. Jednak w zależności od rodzaju wiadomości e-mail z potwierdzeniem, Twój e-mail będzie miał inną strukturę.
Wspólnym elementem, który powinien zawierać każdy e-mail, jest „dziękuję”. Ważne jest, aby Twoi klienci wiedzieli, że ich doceniasz. Może to być zawarte w nagłówku lub w pierwszym zdaniu.
Oto jak napisać resztę e-maili potwierdzających:
Potwierdzenie zamówienia
Wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia powinna zawierać jedno lub dwa zdania z podziękowaniem i informacją, kiedy zamówienie zostanie wysłane. Może to być tak proste, jak „Wyślemy Ci kolejny e-mail, gdy tylko Twoje zamówienie zostanie wysłane”.
Zobacz, jak Cometeer zaczyna wysyłać e-maile potwierdzające.

Osoby, które składają zamówienie online, często zapisują wiadomość e-mail z potwierdzeniem, aby móc się do niej później odwołać. Ułatw im więc znalezienie informacji, których mogą szukać, które powinny obejmować:
- numer zamówienia, do którego można się odnieść
- lista tego, co zamówili
- podsumowanie swoich danych kontaktowych, w tym adres do wysyłki.
- link do śledzenia statusu zamówienia
Zobacz pełny e-mail Cometeer. To bardzo proste podejście jest wszystkim, czego potrzebujesz, aby otrzymać wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia.

Potwierdzenie rezerwacji
Podaj szczegóły rezerwacji, w tym:
- imię osoby
- Numer potwierdzenia
- data(y) i godzina, jeśli dotyczy, rezerwacji
- Lokalizacja
- wszelkie inne istotne informacje
Możesz również rozważyć wiadomość dotyczącą zmiany rezerwacji lub dodania danych kontaktowych.
Tock at Elske, restauracja w Chicago, dodaje sekcję dotyczącą zasad anulowania rezerwacji i pytań na dole e-maili z potwierdzeniem.

Potwierdzenie Rejestracji
Rozpocznij wysyłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji, podając nazwę i datę wydarzenia. Możesz także dodać wygodny przycisk „dodaj do kalendarza”. Ułatwia to ludziom dodanie wydarzenia do swojego kalendarza, zwiększając szanse na udział w wydarzeniu.
Zobacz, jak VentureBeat tworzy e-mail z potwierdzeniem webinaru:

Potwierdzenie subskrypcji
Ważne jest, aby klienci weryfikowali swój adres e-mail. Zasadniczo oznacza to, że klient dwukrotnie mówi „tak, chcę otrzymać od ciebie wiadomość e-mail”. Pomaga to poprawić szybkość dostarczania i zwiększyć zaangażowanie w pocztę e-mail.
Twoja kopia może być tak prosta, jak „Potwierdź swój adres e-mail”. I otrzymaj wezwanie do działania za pomocą „Potwierdź swój adres e-mail”. To wszystko, nie musisz się zastanawiać nad tym e-mailem. Więcej informacji o Tobie można znaleźć w powitalnej wiadomości e-mail.
Ten e-mail od Zencastr nie pozostawia wątpliwości, jakie działania chcą podjąć subskrybenci.

8 niesamowitych przykładów e-maili potwierdzających
1 – Chipotle

Dlaczego to jest niesamowite:
Wiadomość e-mail z potwierdzeniem subskrypcji Chipotle, znana również jako potwierdzona akceptacja, wyjaśnia, dlaczego subskrybenci otrzymują tę wiadomość i dokładnie, co powinni zrobić.
2 – AWeber

Dlaczego to jest niesamowite:
W potwierdzonym e-mailu z potwierdzeniem zgody na nasz biuletyn AWeber Blog poniżej informujemy subskrybentów o korzyściach z bycia na naszej liście (bezpłatne posty na blogu, kursy i e-booki!). Pomaga to poprawić współczynnik konwersji naszego potwierdzonego e-maila z opcją zgody.
Gdy subskrybenci potwierdzą swój adres e-mail, nadszedł czas, aby oficjalnie powitać ich na swojej liście e-mailowej.
3 – Amerykańskie Linie Lotnicze

Dlaczego to jest niesamowite:
American Airlines nie przesadzają z e-mailem z tekstem. Utrzymują prostotę, podając tylko podstawowe informacje.
4 – Allbirds

Dlaczego to jest niesamowite:
Zachowaj swoje e-maile z potwierdzeniem na marce, takiej jak Allbird z unikalnym sposobem podziękowania „ewe” (sprytnym).
5 – Kodwers

Dlaczego to jest niesamowite:
Twoje e-maile z potwierdzeniem mogą zostać zapisane i wykorzystane w późniejszym czasie, więc dołącz wszelkie istotne informacje. Codeverse robi to dobrze, podając datę, dzień, godzinę, uczestnika i lokalizację.
6 – PSZCZÓŁA

Dlaczego to jest niesamowite:
BEE jest jasne i jasne – Twoja subskrypcja nie zostanie aktywowana, dopóki nie potwierdzisz swojego adresu e-mail. Pomoże to zapewnić wysoki wskaźnik dostaw i bardziej zaangażowaną publiczność.
7 – Odskok do drzwi

Dlaczego to jest niesamowite:
DoorDash stawia oczekiwania z góry dzięki minutnik kiedy możesz spodziewać się dostarczenia zamówienia. Zawierają również link do śledzenia zamówienia wraz z potwierdzeniem tego, co zostało zamówione.
8 – Hipmunk

Dlaczego to jest niesamowite:
Jeśli potrzebujesz więcej zachęty do potwierdzenia swojego adresu e-mail, Hipmunk zawiera listę fajnych rzeczy, które możesz zrobić na swoim koncie.
Pomoc w pisaniu e-maili potwierdzających
Potrzebujesz pomocy lub inspiracji, aby dowiedzieć się, jak pisać e-maile. Mamy dla Ciebie dostęp do naszego bezpłatnego przewodnika „Co napisać”.

Zacznij od e-maili potwierdzających! Stwórz swoją DARMOWE konto w AWeber dzisiaj i na zawsze zmień sposób wysyłania e-maili.
More Stories
Helping Clients Manage Change
What Is an Internet Security Consultant?
Benefits of Procurement Consulting Services