October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How to write confirmation emails your audience will love

Nie zostawiaj ludzi w ciemności. Wyślij im pomocną wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która pozwoli im poznać status złożonej prośby lub zamówienia.

Twój e-mail z potwierdzeniem jest ważnym pierwszym wrażeniem. Nadaje ton Twoim relacjom z subskrybentami i może poprawić zaangażowanie w przyszłe wiadomości e-mail.

Wyobraź to sobie – właśnie zarezerwowałeś swoje wymarzone wakacje online. Ale nigdy nie otrzymałeś potwierdzenia e-mailem. Być może zastanawiasz się, czy Twoje zamówienie zostało zrealizowane. Teraz musisz poświęcić czas na skontaktowanie się z biurem podróży, aby upewnić się, że Twoje wakacje zostały zarezerwowane. To nie jest dobre doświadczenie.

Nie chciałbyś tego robić swoim klientom. Dlatego musisz ustawić dobry e-mail potwierdzający.

W tym artykule dowiesz się:

Co to jest e-mail potwierdzający?

E-mail z potwierdzeniem to e-mail transakcyjny, który jest skonfigurowany tak, aby automatycznie wysyłać do kogoś, kto właśnie wykonał określone działanie, takie jak złożenie zamówienia, zapisanie się na listę e-mailową lub rejestrację na wydarzenie.

Rodzaje e-maili potwierdzających

Istnieją cztery główne typy wiadomości potwierdzających e-mail:

  • Potwierdzenie zamówienia – potwierdza transakcję produktu lub usługi
  • Potwierdzenie rezerwacji – informuje klienta o dokonaniu rezerwacji hotelu, lotu i innych podróży
  • Potwierdzenie Rejestracji – zapewnia potwierdzenie, że klient jest zarejestrowany na nadchodzące wydarzenie
  • Potwierdzenie subskrypcji – zwany także e-mailem opt-in, wymaga od klientów potwierdzenia adresu e-mail w celu dokończenia procesu opt-in
Cztery rodzaje e-maili potwierdzających

Dlaczego powinieneś wysłać e-mail z potwierdzeniem?

Wysłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem to najlepsza praktyka w zakresie marketingu e-mailowego, ponieważ:

  • uspokaja Twoim klientom, że otrzymałeś ich informacje.
  • Daje klientom Święty spokój że ich wniosek został przetworzony.
  • Ustanawia zaufanie i zaufanie z Twoją marką.
  • Zapobiega błędom wpisanym i fałszywym adresom e-mail od zaśmiecania listy.
  • Poprawia dostarczalność. Zazwyczaj, gdy wysyłasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem subskrypcji, wymagasz od subskrybenta kliknięcia łącza w celu potwierdzenia swojego adresu e-mail. Jest to określane jako double opt-in i często może prowadzić do tego, że więcej e-maili dociera do skrzynek odbiorczych subskrybentów.

Różnica między e-mailami potwierdzającymi a powitalnymi

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem jest podobna do wiadomości powitalnej, ale służy do innego celu. Poniższa grafika pokazuje, kiedy wiadomość e-mail z potwierdzeniem została wysłana w ramach sekwencji onboardingu subskrybenta. E-maile powitalne, jak widać poniżej, pojawiają się po potwierdzeniu nowego subskrybenta (lub po potwierdzeniu zamówienia, jeśli zamówienie zostało złożone).

Schemat blokowy rejestracji powitalnej e-mail

Aby uzyskać więcej informacji o powitalnych wiadomościach e-mail, w tym o tym, jak je napisać, zobacz nasz wpis na blogu, Powitalne kampanie e-mail: Jak wprowadzać nowych subskrybentów.

Jak skonfigurować wiadomość e-mail z potwierdzeniem (w 5 prostych krokach)

Przed skonfigurowaniem wiadomości e-mail z potwierdzeniem musisz zarejestrować się u dostawcy usług e-mail marketingu (ESP), takiego jak AWeber.

Krok 1: Utwórz wiadomość e-mail z potwierdzeniem

Masz dwie opcje tworzenia wiadomości e-mail – użyj narzędzia do tworzenia przeciągnij i upuść, aby pobrać elementy, które chcesz uwzględnić w wiadomościach e-mail, lub możesz zacząć od gotowy szablon. Niektóre usługi marketingu e-mailowego mają już szablony e-maili potwierdzających, których możesz użyć.

Oto jak wygląda strona konfiguracji szablonu potwierdzenia AWeber.

strona konfiguracji dla szablonu potwierdzenia AWeber

Krok 2: Napisz wiadomość potwierdzającą

Twój e-mail z potwierdzeniem powinien być krótki i bezpośredni. E-mail powinien również potwierdzać transakcję.

W następnej sekcjisprawdzimy, jak napisać wiadomość e-mail i jakie elementy są potrzebne dla każdego typu potwierdzenia.

Krok 3: Utwórz stronę docelową z potwierdzeniem, czyli stronę z podziękowaniem

Konfiguracja strony docelowej jest ważną częścią konfiguracji e-maila z potwierdzeniem. Czemu? Ponieważ pozwala ludziom wiedzieć, że ich informacje zostały odebrane. Tworzy dobre pierwsze wrażenie, dziękując im za zamówienie lub za zapisanie się na listę e-mailową. I kieruje ludzi do sprawdzenia swojej skrzynki odbiorczej, aby uzyskać więcej informacji.

Darmowe i płatne plany AWeber pozwalają określić niestandardową stronę docelową potwierdzenia lub możesz użyć domyślnej strony potwierdzenia AWeber. Swoją stronę docelową potwierdzenia określasz w ustawieniach formularza rejestracji dla formularza rejestracji, który uruchamia stronę.

Oto jak to wygląda na koncie AWeber.

Ustawienia strony docelowej na koncie AWeber

Oto niestandardowa strona z podziękowaniami, do której link na powyższym obrazku był widoczny. To bardzo proste, ale pozwala nowym subskrybentom dowiedzieć się, jakie informacje zostały otrzymane i co powinni zrobić dalej.

Przykład strony docelowej z podziękowaniem

Związane z: Jak stworzyć landing page w 8 krokach

Krok 4: Skonfiguruj stronę potwierdzenia sukcesu

To jest strona, którą widzi nowy subskrybent po potwierdzeniu swojego adresu e-mail. Strona sukcesu jest potrzebna tylko z potwierdzeniem e-mailem.

Oto przykład tego, jak wygląda strona sukcesu:

Przykład strony docelowej z potwierdzeniem

Twoja strona sukcesu może wyglądać tak, jak chcesz. Może być hostowany w Twojej witrynie lub możesz go skonfigurować tak, aby ludzie przechodzili na Twoją stronę na Facebooku lub Twój profil TikTok po potwierdzeniu ich adresu e-mail.

Klienci AWeber mogą również spersonalizować swoją „stronę sukcesu” za pomocą informacji o każdym nowym subskrybencie (na przykład imienia subskrybenta) lub wszelkich innych informacji, o które prosili w formularzu rejestracji.

Spersonalizuj stronę sukcesu na koncie AWeber

Krok 5: Skonfiguruj automatyzację

Automatyzując pocztę e-mail, możesz natychmiast i automatycznie łączyć się z subskrybentami. (Dodatkowo zaoszczędź swój czas!) A dzięki odpowiednim strategiom pisania Twoje e-maile będą atrakcyjne i brzmiały jak ludzkie, a nie robotyczne.

Jak napisać e-mail z potwierdzeniem

U podstaw wiadomości e-mail z potwierdzeniem jest właśnie to, co brzmi. Jego celem jest „potwierdzenie”, że otrzymałeś ich informacje lub zamówienie. Jednak w zależności od rodzaju wiadomości e-mail z potwierdzeniem, Twój e-mail będzie miał inną strukturę.

Wspólnym elementem, który powinien zawierać każdy e-mail, jest „dziękuję”. Ważne jest, aby Twoi klienci wiedzieli, że ich doceniasz. Może to być zawarte w nagłówku lub w pierwszym zdaniu.

Oto jak napisać resztę e-maili potwierdzających:

Potwierdzenie zamówienia

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia powinna zawierać jedno lub dwa zdania z podziękowaniem i informacją, kiedy zamówienie zostanie wysłane. Może to być tak proste, jak „Wyślemy Ci kolejny e-mail, gdy tylko Twoje zamówienie zostanie wysłane”.

Zobacz, jak Cometeer zaczyna wysyłać e-maile potwierdzające.

Przykład górnej połowy wiadomości e-mail z potwierdzeniem od Cometeer

Osoby, które składają zamówienie online, często zapisują wiadomość e-mail z potwierdzeniem, aby móc się do niej później odwołać. Ułatw im więc znalezienie informacji, których mogą szukać, które powinny obejmować:

  1. numer zamówienia, do którego można się odnieść
  2. lista tego, co zamówili
  3. podsumowanie swoich danych kontaktowych, w tym adres do wysyłki.
  4. link do śledzenia statusu zamówienia

Zobacz pełny e-mail Cometeer. To bardzo proste podejście jest wszystkim, czego potrzebujesz, aby otrzymać wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia.

E-mail z potwierdzeniem pokazujący każdy element, który powinien zostać uwzględniony

Potwierdzenie rezerwacji

Podaj szczegóły rezerwacji, w tym:

  1. imię osoby
  2. Numer potwierdzenia
  3. data(y) i godzina, jeśli dotyczy, rezerwacji
  4. Lokalizacja
  5. wszelkie inne istotne informacje

Możesz również rozważyć wiadomość dotyczącą zmiany rezerwacji lub dodania danych kontaktowych.

Tock at Elske, restauracja w Chicago, dodaje sekcję dotyczącą zasad anulowania rezerwacji i pytań na dole e-maili z potwierdzeniem.

Restauracja w Chicago dodaje sekcję dotyczącą zasad anulowania rezerwacji i pytań na dole wiadomości e-mail z potwierdzeniem

Potwierdzenie Rejestracji

Rozpocznij wysyłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji, podając nazwę i datę wydarzenia. Możesz także dodać wygodny przycisk „dodaj do kalendarza”. Ułatwia to ludziom dodanie wydarzenia do swojego kalendarza, zwiększając szanse na udział w wydarzeniu.

Zobacz, jak VentureBeat tworzy e-mail z potwierdzeniem webinaru:

Górna połowa wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji od VentureBeat

Potwierdzenie subskrypcji

Ważne jest, aby klienci weryfikowali swój adres e-mail. Zasadniczo oznacza to, że klient dwukrotnie mówi „tak, chcę otrzymać od ciebie wiadomość e-mail”. Pomaga to poprawić szybkość dostarczania i zwiększyć zaangażowanie w pocztę e-mail.

Twoja kopia może być tak prosta, jak „Potwierdź swój adres e-mail”. I otrzymaj wezwanie do działania za pomocą „Potwierdź swój adres e-mail”. To wszystko, nie musisz się zastanawiać nad tym e-mailem. Więcej informacji o Tobie można znaleźć w powitalnej wiadomości e-mail.

Ten e-mail od Zencastr nie pozostawia wątpliwości, jakie działania chcą podjąć subskrybenci.

Potwierdzenie subskrypcji e-mail Zencastr

8 niesamowitych przykładów e-maili potwierdzających

1 – Chipotle

Przykładowy e-mail z potwierdzeniem od Chipotle

Dlaczego to jest niesamowite:

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem subskrypcji Chipotle, znana również jako potwierdzona akceptacja, wyjaśnia, dlaczego subskrybenci otrzymują tę wiadomość i dokładnie, co powinni zrobić.

2 – AWeber

E-mail z potwierdzeniem subskrypcji od AWeber

Dlaczego to jest niesamowite:

W potwierdzonym e-mailu z potwierdzeniem zgody na nasz biuletyn AWeber Blog poniżej informujemy subskrybentów o korzyściach z bycia na naszej liście (bezpłatne posty na blogu, kursy i e-booki!). Pomaga to poprawić współczynnik konwersji naszego potwierdzonego e-maila z opcją zgody.

Gdy subskrybenci potwierdzą swój adres e-mail, nadszedł czas, aby oficjalnie powitać ich na swojej liście e-mailowej.

3 – Amerykańskie Linie Lotnicze

E-mail z potwierdzeniem rezerwacji American Airlines

Dlaczego to jest niesamowite:

American Airlines nie przesadzają z e-mailem z tekstem. Utrzymują prostotę, podając tylko podstawowe informacje.

4 – Allbirds

E-mail z potwierdzeniem zamówienia od Allbirds

Dlaczego to jest niesamowite:

Zachowaj swoje e-maile z potwierdzeniem na marce, takiej jak Allbird z unikalnym sposobem podziękowania „ewe” (sprytnym).

5 – Kodwers

Przykładowy e-mail z potwierdzeniem wydarzenia od CodeVerse

Dlaczego to jest niesamowite:

Twoje e-maile z potwierdzeniem mogą zostać zapisane i wykorzystane w późniejszym czasie, więc dołącz wszelkie istotne informacje. Codeverse robi to dobrze, podając datę, dzień, godzinę, uczestnika i lokalizację.

6 – PSZCZÓŁA

Przykładowy e-mail z potwierdzeniem subskrypcji od BEE

Dlaczego to jest niesamowite:

BEE jest jasne i jasne – Twoja subskrypcja nie zostanie aktywowana, dopóki nie potwierdzisz swojego adresu e-mail. Pomoże to zapewnić wysoki wskaźnik dostaw i bardziej zaangażowaną publiczność.

7 – Odskok do drzwi

Przykładowy e-mail DoorDash z minutnikiem

Dlaczego to jest niesamowite:

DoorDash stawia oczekiwania z góry dzięki minutnik kiedy możesz spodziewać się dostarczenia zamówienia. Zawierają również link do śledzenia zamówienia wraz z potwierdzeniem tego, co zostało zamówione.

8 – Hipmunk

Potwierdzenie e-mailem od Hipmunk

Dlaczego to jest niesamowite:

Jeśli potrzebujesz więcej zachęty do potwierdzenia swojego adresu e-mail, Hipmunk zawiera listę fajnych rzeczy, które możesz zrobić na swoim koncie.

Pomoc w pisaniu e-maili potwierdzających

Potrzebujesz pomocy lub inspiracji, aby dowiedzieć się, jak pisać e-maile. Mamy dla Ciebie dostęp do naszego bezpłatnego przewodnika „Co napisać”.

AWeber's Co napisać lead magnet

Zacznij od e-maili potwierdzających! Stwórz swoją DARMOWE konto w AWeber dzisiaj i na zawsze zmień sposób wysyłania e-maili.