October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How to Set Up Automated Email Marketing Workflows (with Examples)

Nic dziwnego, że automatyzacja stała się nową normą w tym szybko zmieniającym się świecie. Zautomatyzowane procesy pomagają usprawnić wiele rutynowych zadań w różnych branżach, umożliwiając zwiększenie produktywności przy jednoczesnym skupieniu się na bardziej krytycznych projektach wymagających ludzkiej uwagi.

Automatyzacja e-mail marketingu również nie jest niczym nowym. I najwyraźniej jest tu na stałe: od 2021 r. było 4 miliardy użytkowników poczty e-mail dzienniea liczba ta ma wzrosnąć do 4,6 miliarda do 2025 roku.

Jednak automatyzacja poczty e-mail wymaga bardziej przemyślanego podejścia, ponieważ ryzykujesz zbytnią ingerencją, gdy przytłaczasz klientów wiadomościami, które mogą uznać za nieistotne. W tym miejscu przychodzą przepływy pracy w e-mail marketingu, aby uratować sytuację.

Czym jest przepływ pracy w e-mail marketingu?

Przepływ pracy w e-mail marketingu to seria automatycznych wiadomości e-mail wyzwalanych przez określone zachowanie użytkownika. Personalizacja umożliwia dostarczanie wiadomości do właściwych osób we właściwym czasie, pomagając w przesuwaniu potencjalnych klientów w dół lejka sprzedaży.

Jak skonfigurować automatyczny obieg poczty e-mail

Nie ma nic skomplikowanego w tworzeniu zautomatyzowanego przepływu pracy poczty e-mail.

Rzućmy okiem na główne kroki, które musisz wykonać.

1. Ustaw swój cel

Na początek musisz zdecydować, jaki jest cel automatycznego obiegu poczty e-mail. Chociaż zwiększenie konwersji i sprzedaży jest głównym celem większości kampanii e-mail marketingowych, warto również skoncentrować się na dostosowaniu indywidualnych doświadczeń do swoich odbiorców.

Oto kilka przykładów, które Cię zainspirują:

  • Wdrażaj nowych klientów
  • Buduj zaufanie użytkowników
  • Powitaj nowych subskrybentów
  • Zaoferuj bezpłatną wersję próbną swojego produktu lub usługi
  • Wykaż się swoją wiedzą
  • Poinformuj użytkowników o wprowadzeniu produktu na rynek
  • Połącz się ponownie z klientem po porzuconym koszyku

2. Zaplanuj swoje e-maile

Mając na uwadze swój cel, musisz zdecydować, jak go osiągnąć. Innymi słowy, musisz wymyślić, jak przenieść użytkownika ze świadomości do działania. Bardzo ważne jest, aby spojrzeć na proces sprzedaży z perspektywy klientów i dowiedzieć się, czego od Ciebie potrzebują.

Niezbędne jest również określenie grupy docelowej, dla której będą przeznaczone Twoje e-maile. Aby kategoryzować odbiorców, najlepiej wykorzystać swoje dane na etapach cyklu życia. Wystarczająco uczciwe, ponieważ wysyłanie powitalnego e-maila do obecnych klientów nie ma żadnego sensu.

Na koniec zdecyduj, ile punktów styku będzie zawierał Twój przepływ pracy w zależności od celu. Na przykład jeden lub dwa e-maile powinny wystarczyć, aby powitać nowych subskrybentów, podczas gdy zaleca się uwzględnienie co najmniej trzech e-maili w przepływie pracy skierowanym do potencjalnych klientów.

3. Określ wyzwalacze rejestracji

Ustaw zachowania i kryteria, aby zakwalifikować potencjalnych klientów do swojego przepływu pracy na podstawie swoich celów. Wyzwalacze rejestracji mogą obejmować kliknięcie CTA, zasubskrybowanie biuletynu, pobranie eBooka, udział w czacie na żywo, dokonanie zakupu itp.

Niektóre innowacyjne narzędzia umożliwiają również ustanowienie dodatkowych wyzwalaczy, które pomagają dostroić przepływ pracy w zależności od tego, jak każdy użytkownik wchodzi w interakcję z Twoimi wiadomościami e-mail.

4. Twórz wciągające kopie wiadomości e-mail

Zanim przystąpisz do kreatywnego pisania, zaplanuj swoje e-maile. Ważne jest, aby dostarczać treści w logicznej kolejności, stopniowo przesuwając potencjalnych klientów przez ścieżkę.

Przeprowadź badania na jak napisać poprawny e-mail. Pamiętaj, że Twoje treści muszą mieć natychmiastowy wpływ, więc upewnij się, że przedstawiasz je jasno i dokładnie.

Unikaj też rozwlekłości i zaśmiecania kopii długimi, złożonymi zdaniami. Na szczęście istnieje wiele narzędzi online, które pomogą Ci dopracować pisanie, takie jak Redaktor Hemingwaya lub Gramatyka.

Na koniec wymyśl ciekawe tematy, które zachęcą użytkowników do otwierania Twoich e-maili.

5. Skonfiguruj przepływ pracy

Gdy kopie wiadomości e-mail są gotowe i czekają na dostarczenie do odbiorców, musisz ustawić opóźnienia — czas, który dajesz użytkownikom na interakcję z wiadomością e-mail przed uruchomieniem następnej akcji.

Ponownie, czas między wiadomościami e-mail będzie w dużej mierze zależał od Twojego celu: kilka dni na przepływy pracy mające na celu pielęgnowanie potencjalnych klientów, dwa tygodnie, jeśli chcesz zaprezentować swoją wiedzę specjalistyczną itp.

Nie wspominając o tym, że ważne jest, aby dostarczać wiadomości e-mail w czasie, gdy użytkownicy najprawdopodobniej je otwierają i czytają.

6. Przetestuj i opublikuj swój przepływ pracy

Zanim przepływ pracy zostanie uruchomiony, przetestuj go, wysyłając wiadomości e-mail do swojej skrzynki odbiorczej. Upewnij się, że Twoje e-maile są odpowiednio uporządkowane, czy lista kontaktów zawiera odpowiednich odbiorców i poszukaj innych możliwych problemów.

Kilka przykładów najlepszych przepływów pracy z pocztą e-mail, które zechcesz wypróbować

1. Przepływ pracy przy wdrażaniu

Rozwijanie listy mailingowej nie ma sensu, jeśli nie przekonasz swoich subskrybentów, że Twoja firma może rozwiązać ich problemy i ułatwić im życie. Aby wykorzystać każdy kontakt na liście, możesz utworzyć przepływ pracy podczas wprowadzania.

Wybierz rejestrację jako akcję wyzwalającą, aby wysłać wiadomość powitalną, a następnie e-mail, który pomoże Ci poznać zainteresowania i preferencje użytkownika. Na podstawie odpowiedzi podaj odpowiednią treść w następnej wiadomości.

2. Przepływ pracy porzuconego koszyka

Według statystyk, 50% użytkowników który otworzył wiadomość e-mail z porzuconym koszykiem, dokonał zakupu. To świetny wynik co jednak, jeśli jeden e-mail o porzuconym koszyku nie wystarczy?

Możesz ustawić automatyczny przepływ pracy, aby wysyłać do 10 wiadomości e-mail po porzuconym koszyku, prezentując najlepsze funkcje produktów, które użytkownik przeglądał, lub oferując bardziej przystępne opcje.

3. Zakup przepływu pracy

Przepływy pracy pomagają poprawić doświadczenia klientów oraz budować lojalność i zaufanie, zachęcając w ten sposób ludzi do powrotu po więcej. Podążając za wiadomościami potwierdzającymi zamówienia i informującymi klientów o aktualizacjach statusu przesyłki, możesz wysyłać wiadomości e-mail mające na celu sprzedaż wiązaną towarów.

4. Guide nurturing workflow

Przepływy pracy związane z lead nurturingiem skupiają się na prowadzeniu ciepłych leadów z góry ścieżki w dół ścieżki, aby przekształcić ich w klientów. Aby wyzwolić 10 rodzaj automatyzacji, najlepiej wybrać działania odzwierciedlające żywe zainteresowanie użytkowników, takie jak subskrypcja newslettera lub pobieranie e-booków.

Aby skorzystać z przepływu pracy w zakresie lead nurturing, udostępnij odpowiednie treści edukacyjne, które zmotywują użytkowników do zakupu Twojego produktu lub usługi.

5. Przepływ pracy ponownego zaangażowania

Przepływ pracy ponownego zaangażowania jest tym, czego możesz potrzebować, aby sprowadzić zimne leady z powrotem do lejka marketingowego. Niezbędne jest napisanie atrakcyjnej kopii, aby zachęcić użytkowników do powrotu.

W zależności od tego, co sprzedajesz, najlepiej ustawić opóźnienie nie mniejsze niż sześć miesięcy od ostatniego otwarcia wiadomości e-mail przez użytkownika.

Aby to zakończyć

Dodanie przepływów pracy e-mail do strategii marketingowej to doskonały sposób na usprawnienie procesu marketingowego, zwiększenie konwersji i poprawę obsługi klienta. Dostarczając odpowiednią treść we właściwym czasie, dobrze przemyślany przepływ pracy może pomóc delikatnie poprowadzić użytkowników w dół lejka sprzedaży.

Inteligentniejszy e-mail marketing 2