September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How to Optimize a Google Business Profile Listing

Marketing to kluczowy element każdego biznesu. Wraz ze zmianą trendów dostępnych staje się więcej opcji promowania Twojej firmy.

Przede wszystkim obecność w mediach społecznościowych stała się koniecznością dla firm ze względu na możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Obecnie w jakiejś formie mediów społecznościowych jest 4,48 miliarda użytkowników!

Stworzyłeś już swój plan marketingowy i uwzględniłeś Twitter, Instagram, Pinterest i Facebook. Jeszcze bardziej optymalizujesz swoją witrynę pod kątem SEO, a Twoje reklamy na Facebooku co tydzień przyciągają nowych użytkowników. Ale jest jedno miejsce, które mogłeś zaniedbać.

Czy wymeldowałeś się? Profil firmy Google (GBP) jeszcze?

Jeśli nie słyszałeś o GBP, założę się, że go widziałeś. Podczas wpisywania w Google hasła „hydraulicy w pobliżu” lub „dentyści w Maryville” po prawej stronie pojawia się okienko. Zobaczysz tam zdjęcie, adres i przyciski firmy, która spełnia Twoje kryteria wyszukiwania. To jest GBP!

sklep ogólnospożywczy mohawk

Twój wpis jest powiązany z Mapami Google i zawiera mapę Twojej firmy. Jest uwzględniany w wyszukiwaniach lokalnych i może pomóc w rankingu.

Czy GBP jest odpowiednim rozwiązaniem dla Twojej firmy?

Wiele firm nie wykorzystuje w pełni możliwości tej platformy. Po pierwsze, posiadanie wpisu w GBP jest absolutnie niezbędne, ponieważ potencjalni klienci prawdopodobnie odkryją Cię tylko w Google. Ale zanim przejdziesz dalej, musisz upewnić się, czy Twoja firma kwalifikuje się do umieszczenia w wykazie, czy nie. W tym celu spójrz na rodzaj firm, które opcja aukcji jest dostępna do:

  • Fizyczne lokalizacje firm: ich klienci odwiedzają te lokalizacje, aby używać lub kupować Twoje produkty.
  • Firmy mobilne: idą do swoich klientów, ale mają biuro, które klienci mogą odwiedzić. (np. usługi hydraulika, ogrzewania i klimatyzacji).
  • Indywidualni praktykujący: mają fizyczne biuro i świadczą usługi, takie jak pośrednik w handlu nieruchomościami lub prawnik.
  • Firmy działające w obszarze usług: są jak firmy mobilne, ale oferują usługi na miejscu i podróże klientom.

Jest to bezpłatne udogodnienie, które pomaga w wyszukiwaniu lokalnym, więc nie ma w tym żadnych wad. Czas uzupełnić swoją aukcję i zacząć odkrywać ją właściwe osoby!

8 kroków do optymalizacji aukcji GBP

Google regularnie zmienia swoje algorytmy, ale także aktualizuje i dodaje do profilu firmy Google. W przypadku lokalnych firm dodawanie, a następnie optymalizowanie wpisu jest kolejnym narzędziem w arsenale marketingowym.

Oto przewodnik krok po kroku, jak zoptymalizować ofertę GBP i wykorzystać tę platformę społecznościową do zdominowania lokalnego marketingu.

Krok 1: Wypełnij klucz – informacje

Ten profil firmy Google jest odzwierciedleniem Twojej firmy. Więc samo stworzenie nie wystarczy. Powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje, aby ludzie zauważyli.

Te kluczowe informacje obejmują:

  • Właściwa nazwa Twojej firmy
  • Adres zamieszkania
  • Numer telefonu
  • Adres e-mail
  • Adres URL witryny
  • Godziny operacji

To pierwsze rzeczy, które zobaczą Twoi odbiorcy. Jeśli któregoś z nich brakuje na liście, wzbudzi to wątpliwości co do autentyczności Twojej firmy. Doprowadzi to do przejścia do następnego na liście i niepodejmowania żadnych działań.

Tak więc, aby uzyskać te leady i konwersje, Twoje podstawy powinny być skrupulatnie omówione.

klonowy dom

Krok 2: Zweryfikuj swoją aukcję

Teraz, po utworzeniu wpisu, musisz go zweryfikować, prosząc o swój kod weryfikacyjny. Najczęstszym sposobem jest wysłanie przez Google pocztówki z kodem.

Następnie wprowadź kod na swoim koncie GBP i edytuj wszelkie informacje.

Zweryfikuj swoją aukcję

Weryfikacja telefoniczna jest dostępna dla niektórych firm. Otrzymają oni telefon od Google na numer firmowy. Jeśli korzystasz już z Google Search Console, Twoja lokalizacja powinna zostać natychmiast zweryfikowana.

Otóż ​​to. Zaloguj się na swoje konto na GBP, wybierz „strona internetowa”, a następnie „opublikuj”. Gotowe.

Krok 3: Dodaj słowa kluczowe

Prostota aukcji jest najłatwiejszym, ale nie najskuteczniejszym sposobem obsługi tej nowej platformy. Wykorzystaj swoje umiejętności SEO i pomyśl o słowach kluczowych, których ludzie użyliby, aby Cię znaleźć. Dodaj je do swojego tytułu i opisu.

Dodaj słowa kluczowe

Sprawdź liczbę znaków i wytyczne do pomocy.

Krok 4: Określ godziny pracy

Ile razy widziałeś firmę, która nie podaje godzin pracy z przodu i z centrum? To więcej niż frustrujące dla potencjalnych klientów; to może być śmiertelne. Za pomocą jednego kliknięcia klient z łatwością znajdzie następną firmę, która obejmuje jego godziny pracy. Uwzględnij godziny sezonowe i świąteczne i aktualizuj je w razie potrzeby.

Określ swoje godziny pracy

Krok 5: Dodaj zdjęcia do swoich postów

Innym ważnym czynnikiem jest zapewnienie jasnego, atrakcyjnego obrazu Twojej firmy. Musi to być plik JPG lub PNG o rozmiarze od 10 KB do 5 MB. Minimalna rozdzielczość to 720 px na 720 px.

Krok 6: Dodaj inne wizualizacje

Nie zatrzymuj się na zdjęciu. Dołącz logo swojej firmy, dodaj dodatkowe zdjęcia wnętrza, a nawet dołącz krótki film. Rozmiar pliku musi być mniejszy niż 100 MB przy rozdzielczości 720p lub wyższej. Zachowaj jego długość poniżej 30 sekund.

Dodaj inne wizualizacje

Krok 7: Wybierz właściwe wezwanie do działania

Sprawdź różnorodność przycisków dostępnych w Google. Możesz dodać skrót, aby umówić się na spotkanie lub wysłać wiadomość tekstową. W zależności od firmy możesz mieć również przycisk „Usługa”. Tutaj możesz ponownie użyć tych słów kluczowych, aby opisać to, co oferujesz. Uwzględnij jak najwięcej odpowiednich opcji, aby ułatwić komuś interakcję z Twoją firmą.

Wybierz odpowiednie wezwanie do działania

Krok 8: Dodaj sekcję pytań i odpowiedzi

Google oferuje również sekcję Pytania i odpowiedzi. Czytelnicy mogą publikować swoje pytania, co pozwala na interakcję z nimi poprzez odpowiadanie.

Sekcja pytań i odpowiedzi

To kolejna okazja do wyróżnienia się Twojej firmy. W rzeczywistości 25% lokalizacji ma wymienione pytania bez odpowiedzi. Bądź firmą, która szybko reaguje.

Wskazówki, jak sprawić, by Twoja aukcja odniosła sukces

Omówiłem już podstawy Twojej wizytówki w profilu firmy Google, a teraz zwiększmy Twoją obecność w internecie, dodając kilka dodatkowych wskazówek i wskazówek. Chociaż niektóre mogą być czasochłonne, rozważ wynik.

1. Recenzje

Podobnie jak w przypadku innych witryn, w Twoim wpisie mogą być zamieszczane recenzje. Zacznij od skontaktowania się z kilkoma zadowolonymi klientami i poproszenia ich o opinię. Możesz być zaskoczony, jak wielu się na to zgadza – 68% klientów pisze recenzję na pytanie.

Następnie opracuj plan, aby uzyskać więcej informacji zwrotnych, czy to poprzez dotarcie do kilku starych klientów, czy też utworzenie wiadomości e-mail dla klientów, którzy po raz pierwszy korzystają z usługi.

Opublikowanie recenzji to pierwsza część. Następna część odpowiada na nie. Opublikuj kilka linijek do każdej recenzji, dziękując im. Możesz również odnieść się do wszelkich wątpliwości tutaj. Ta widoczna interakcja jest korzystna dla Twojej reputacji online.

97% klientów czyta opinie o lokalnych firmach, więc nie przegap okazji nawiązania kontaktu z klientami.

Pozostawienie pytań klientów bez odpowiedzi może drogo kosztować Twoją firmę! Czy chcesz poznać skuteczny sposób zarządzania pytaniami i recenzjami wielu kont GBP?

Użyj funkcji skrzynki odbiorczej profilu firmy Google w SocialPilot, aby uzyskać dostęp do wszystkich opinii i pytań od odbiorców lub potencjalnych klientów. Odpowiadaj natychmiast, aby nawiązać kontakt z odbiorcami, ponieważ jest to klucz do poprawy reputacji Twojej marki.

Skrzynka odbiorcza profilu firmy SocialPilot w Google

Rozpocznij 14-dniowy okres próbny

2. Posty

Tylko 17,5% firm według jednego z badań w ciągu ostatniego tygodnia utworzył post na swojej aukcji. W sferze mediów społecznościowych 7 dni to wieczność. A GBP niewiele różni się od platformy mediów społecznościowych, ale wyłącznie dla firm.

Tak jak w przypadku innych platform, bądź na bieżąco ze swoimi postami. Zaplanuj dzień lub godzinę, kiedy dodasz do swojej aukcji. Możesz publikować zdjęcia, pomocne wskazówki, aktualne promocje lub inne przydatne informacje dla swoich klientów.

Aby to uprościć, spróbuj użyć narzędzia do planowania profilu firmy Google, takiego jak SocialPilot. Za pomocą tego narzędzia możesz utworzyć wiele postów i zaplanować ich publikację w różnych terminach. Mogą to być posty o specjalnej ofercie na Święta Bożego Narodzenia lub letniej wyprzedaży w czerwcu.

Utwórz posty teraz, zapisz je w swojej kolejce i przejdź do innych zadań. Jeśli Twoje daty ulegną zmianie, możesz łatwo zmienić ich harmonogram w swoim kalendarzu mediów społecznościowych.

Kalendarz w mediach społecznościowych

Jeśli znajdziesz artykuły lub zdjęcia, które Twoi klienci udostępnili w mediach społecznościowych, możesz użyć ich w swoich nadchodzących postach dzięki rozszerzeniu przeglądarki SocialPilot. Po prostu użyj rozszerzenia, aby utworzyć i zaplanować post dla tej treści.

Regularne publikowanie pozwala Twoim obserwatorom wiedzieć, czego się spodziewać, ale to nie wszystko. Konta w mediach społecznościowych są ważnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki i lojalności dla Twojej firmy. Ponadto są łatwym i niedrogim sposobem na interakcję z klientami. Podniesiesz swój ranking SEO i zwiększysz ruch, gdy będziesz publikować przydatne treści, które podobają się Twoim klientom.

Jednak praca nad tym każdego dnia może być czasochłonna. Delegując zadania do narzędzia, które planuje i publikuje za Ciebie, zwalniasz cenny czas.

Wypróbuj różne obrazy, emotikony i rodzaje postów, a następnie zobacz, co preferują Twoi idealni klienci.

3. Analityka

Chociaż korzystanie z mediów społecznościowych jest kluczowym elementem marketingu, stracisz możliwość maksymalizacji swojego potencjału, jeśli zaniedbujesz analizę danych.

To nie musi być skomplikowane. Każde media społecznościowe mają swój własny zestaw danych, a GBP nie różni się. Narzędzia do pomiaru mediów społecznościowych, takie jak SocialPilot, śledzą różne pomiary, aby zobaczyć, jak wypada Twoja oferta.

Czy typowy klient wchodzi w interakcję z Twoją witryną lub kieruje się prosto na mapę? Czy zamieszczali recenzje usług konkurencji? Jak po raz pierwszy znaleźli Cię w Internecie?

Google moja analityka biznesowa

Te pytania i odpowiedzi na nie pomagają zrozumieć drogę klienta. Co ważniejsze, zwracają również uwagę na obszary, które wymagają poprawy. Sprawdzając dane w raportach analitycznych profilu firmy Google firmy SocialPilot, możesz szybko dostosować swoje posty.

Ciekawski? Sprawdź tę próbkę Raport analityczny profilu firmy Google aby zobaczyć, jakie spostrzeżenia zyskujesz.

Ben Fisher, ekspert SEO, zbadał profil firmy Google i przeanalizował wyniki 2000 firm.

Podsumowując swoje odkrycia, powiedział: „Profil firmy Google (GBP) to jeden z najpotężniejszych sposobów na poprawę lokalnej optymalizacji firmy w wyszukiwarkach i widoczności online. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, zgłoszenie swojego profilu firmy w Google jest jednym z pierwszych kroków, jakie powinieneś podjąć, aby zwiększyć obecność swojej firmy w internecie”.

Wniosek

Profil firmy Google, jeśli jest używany strategicznie, może przyciągnąć wielu klientów i klientów. Dodanie informacji jest proste, a następnie prosisz o weryfikację. Po otrzymaniu tego kodu możesz opublikować swoją aukcję.

Dodając posty, zdjęcia i słowa kluczowe do swojego wpisu w profilu firmy Google, Twoja firma może awansować w rankingach i wygrywać w marketingu lokalnym. Korzystanie z narzędzia do planowania, takiego jak SocialPilot, jeszcze bardziej ułatwia ten proces.

W kilku prostych krokach możesz zoptymalizuj swoją ofertę GBP i spędzaj więcej czasu na interakcji z klientami.