October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How to migrate to Google Analytics 4: A step-by-step guide

Prawdopodobnie słyszałeś już, że Google aktualizuje Google Analytics z Universal Analytics (znanego również jako GA3 lub UA) do nowej, uaktualnionej wersji, Google Analytics 4 (GA4).

Migracja dla wielu z nas z GA2 (Classic Analytics) do GA3 (Universal Analytics) 10 lat temu była stosunkowo bezbolesna.

Ta migracja nie jest tak prosta.

Istnieje wiele różnic między obecną wersją Google Analytics, której prawdopodobnie używasz (UA), a nową wersją Google Analytics (GA4) i nie wszystkie funkcje UA są dostępne w GA4.

Ponadto Google naciska na nas, abyśmy teraz zaktualizowali. Od 1 lipca 2023bezpłatna wersja Google UA nie będzie już zbierać danych.

Oznacza to, że musisz jak najszybciej poważnie zająć się swoim planem analitycznym, aby upewnić się, że od tego dnia Twoja nowa usługa GA4 śledzi prawidłowo i może dostarczać dokładnych danych z roku na rok.

Oto jak przeprowadzić migrację do Google Analytics 4.

Faza 1: Stwórz swoją nieruchomość GA4 i uruchom ją

Niezwykle ważne jest tworzenie nowych właściwości GA4 i natychmiastowe ich uruchamianie.

Usługi nie będą importować danych historycznych z UA, co oznacza, że ​​Twoja usługa GA4 zacznie śledzić dane o ruchu dopiero od momentu jej utworzenia i przekazania dalej.

Więc im szybciej go utworzysz, tym szybciej będziesz mieć dane we właściwości GA4.

Oś czasu: Najlepiej byłoby to zrobić przed 1 lipca 2022 r. Jeśli jednak przegapisz ten cel, po prostu utwórz swoją usługę GA4 (lub właściwości) tak szybko, jak to możliwe.

Aby uruchomić nową usługę, musisz:

  • Utwórz nową właściwość GA4.
  • Dodaj nowy tag śledzenia GA4 do swojej witryny.

Najłatwiej to osiągnąć, jeśli używasz Menedżer tagów Google. Po wdrożeniu sprawdź nową usługę przez kilka następnych dni, aby upewnić się, że widzisz dane o ruchu w usłudze.

Faza 2: Zrób listę swoich kluczowych elementów

Nowe właściwości analityczne nie dziedziczą określonych elementów śledzenia (np. celów, zdarzeń) z innych usług (w tym usług UA).

Poniżej znajduje się lista najpopularniejszych elementów śledzenia, których używam w Google Analytics. Możesz mieć dodatkowe do dodania, ale są to niektóre typowe, które musisz dodać do listy:

  • Wydarzenia
  • Cele (konwersje)
  • Grupowanie treści
  • Niestandardowe wymiary/dane
  • Wykluczenia ze skierowań
  • Połączenia łącza produktu
  • Widzowie

Po utworzeniu listy oceń, co musisz zachować, a co możesz odrzucić, a także być może istnieją luki, w których możesz chcieć utworzyć nowe elementy śledzenia, takie jak nowe wydarzenia, nowe cele itp.

Pamiętaj, że cele są tworzone w każdym widoku raportowania. Widoki raportowania nie są używane w GA4, więc jeśli chcesz zachować wszystkie cele, które masz obecnie w wielu widokach raportowania dla tej samej usługi UA, musisz wymienić je wszystkie i odtworzyć w usłudze GA4.

Podobnie jak widoki raportowania UA, które ograniczają Cię do 20 celów na widok raportowania, GA4 ogranicza Cię do 30 konwersji na nieruchomość.

Wypisując swoje bieżące cele, pamiętaj, aby zanotować, które z nich nie są celami „zdarzeniami” (na przykład cele związane z miejscem docelowym), ponieważ będziesz musiał wprowadzić pewne zmiany w sposobie śledzenia tych celów.

Faza 3: Rozpocznij migrację pojedynczych elementów do GA4

Gdy masz już listę elementów do odtworzenia w GA4, zaczyna się prawdziwa praca nad konfiguracją!

Oto najczęstsze elementy konfiguracji i kilka wskazówek dotyczących konfiguracji każdego z nich:

Wydarzenia

Wydarzenia w GA4 są podobne do konfiguracji UA, ale może być konieczne ponowne skonfigurowanie tagowania dla celów GA4.

Niektóre zdarzenia, które mogłeś skonfigurować ręcznie w przeszłości, takie jak głębokość przewijania, są teraz automatycznie dodawane w GA4.

Więc najpierw sprawdź automatyczne cele śledzone w Twojej usłudze GA4, patrząc na zdarzenia poniżej Konfiguruj w nawigacji. Nie musisz odtwarzać wydarzeń, które Google już dla Ciebie utworzył!

Podobnie jak w przypadku dodawania ogólnego kodu śledzenia GA do witryny, Menedżer tagów Google jest najłatwiejszym narzędziem do tego celu.

Cele (konwersje)

W GA4 cele mają teraz nazwę „Konwersje”, a wszystkie cele są oparte na zdarzeniach.

Podczas migracji istniejących celów UA do GA4 sugeruję zacząć od cele oparte na wydarzeniachponieważ są one bardziej podobne do pierwotnego celu ustalonego w UA.

Po skonfigurowaniu zdarzeń w GA4 i oznaczeniu ich jako konwersji zacznij od celów związanych z miejscem docelowym i celów zaangażowania.

Grupowanie treści

W UA grupy treści tworzone były w samym interfejsie. Jednak w GA4 nie ma konfiguracji interfejsu – wszystkie grupy treści są tworzone poprzez tagowanie stron.

Pod pewnymi względami jest to miła zmiana, ale na początku wymaga dużo czasu.

Strona może mieć wiele „gtagów”, a najprostszym sposobem ich wdrożenia będzie prawdopodobnie Menedżer tagów Google.

Jeśli chcesz zaimplementować grupowanie treści w GA4, odwiedź ten przewodnik referencyjny od Google.

Niestandardowe wymiary/dane

Podobnie jak w przypadku UA, konfigurowanie niestandardowych wymiarów i danych jest procesem dwuetapowym – wymaga konfiguracji zarówno w interfejsie, jak i w kodzie.

Twoje istniejące niestandardowe tagi wymiarów i danych UA mogą zostać przeniesione do GA4, ale nadal musisz skonfigurować wymiary i dane w interfejsie usługi GA4.

Aby skonfigurować niestandardowe wymiary i dane w interfejsie, zapoznaj się z Przewodnik konfiguracji Google.

Wykluczenia ze skierowań

Wykluczenia odesłań nadal istnieją w GA4, ale zasadniczo zmieniono ich nazwy i przeniesiono je o kilka warstw w dół z najwyższych poziomów nawigacji administratora.

Aby dodać wykluczenia skierowań, w menu administratora usługi GA4 wybierz Strumienie danychnastępnie strumień danych witryny (Twój adres URL), a następnie wybierz Więcej ustawień tagowania pod Dodatkowe ustawienia Sekcja.

Na koniec kliknij Skonfiguruj swoje domeny i wprowadź swoją domenę i wszelkie inne domeny (na przykład te z aplikacji innych firm, które integrują się z Twoją witryną, np. niektóre narzędzia do automatyzacji marketingu).

Musisz ponownie połączyć linki swoich produktów Google z nową usługą GA4. Pamiętaj, że możesz połączyć swoje usługi Google z wieloma usługami GA, więc nie musisz usuwać istniejących linków do usług UA, aby połączyć GA4.

Linki do produktów są teraz wyświetlane na najwyższym poziomie nawigacji administratora usługi. Wybierz wszystkie używane usługi Google, takie jak Google Ads, i połącz swoje nowe usługi GA4.

Widzowie

Listy odbiorców Google Analytics są przydatne do celów reklamowych, a teraz także konfiguracji konwersji w GA4. Ważne jest, aby skonfigurować odbiorców na długo przed 1 lipca 2023 r., aby móc aktualizować kampanie Google Ads o porównywalne, opłacalne listy odbiorców, gdy usługi UA przestaną śledzić.

Aby odtworzyć odbiorców w GA4, najpierw skoncentruj się na odbiorcach na liście w UA (na poziomie usługi) i poszukaj odbiorców, dla których typem odbiorców jest Google Analytics. Trzeba będzie je odtworzyć w GA4.

Jednak terminologia i sposób tworzenia odbiorców zmieniły się w GA4, więc zapoznaj się z Przewodnik Google dotyczący tworzenia odbiorców do pomocy.

E-commerce

Podobnie jak prawie wszystkie rzeczy w migracji z UA do GA4, śledzenie e-commerce również nie zostanie magicznie przeniesione z UA do GA4. Google zaleca utworzenie osobnego zestawu tagów do śledzenia e-commerce GA4, mimo że jest on taki sam jak UA.

Tutaj ponownie Menedżer tagów Google jest prawdopodobnie najłatwiejszym i najszybszym sposobem na wdrożenie tagowania e-commerce w całej witrynie.

Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat migracji e-commerce, odwiedź Przewodnik Google dotyczący migracji e-commerce GA4.

Oś czasu: Ponieważ te elementy zaczną śledzić dopiero po ich utworzeniu, najlepiej byłoby, gdyby powyższe elementy śledzenia zostały zaimplementowane przed 1 lipca 2022 r. Jeśli jednak nie możesz ukończyć ich wszystkich przed 1 lipca 2022 r., po prostu wykonaj je tak szybko, jak to możliwe .

Faza 4: Sprawdź swoje przedmioty

Po uruchomieniu elementów śledzących w nowych usługach GA4 musisz dokładnie sprawdzić, czy śledzą one prawidłowo.

Oceń swój e-commerce, konwersje, śledzenie zdarzeń i nie tylko, aby upewnić się, że śledzą one zgodnie z oczekiwaniami w nowych usługach. Jeśli nie, rozwiąż problem i napraw go tak szybko, jak to możliwe.

Faza 5: Ustal datę migracji do GA4 jako jedynego źródła prawdy

Organizacje korzystają z Google Analytics do raportowania dla wielu działów, dlatego ważne jest, aby organizacja zgodziła się na to, kiedy nowe usługi GA4 staną się „jednym źródłem prawdy” dla danych i raportowania.

W najlepszej praktyce powinieneś prawdopodobnie poczekać, aż będziesz mieć dane z roku na rok we właściwościach GA4, zanim zmienisz swoje pojedyncze źródło prawdy na GA4, częściowo dlatego, że metryki i śledzenie w GA4 są zupełnie inne niż w UAergo nie można dokładnie wykorzystać danych UA z jednego roku i porównać z danymi GA4 z innego roku.

Jeśli uda Ci się wdrożyć nowe GA4 przed 1 lipca 2022 r., prawdopodobnie od 1 lipca 2023 r. możesz zacząć używać go jako jedynego źródła prawdy.

Niezależnie od tego, jeśli korzystasz z bezpłatnej wersji Google Analytics, 1 lipca 2023 r. będziesz zmuszony przejść na GA4 jako główne źródło informacji, nawet jeśli dane roczne z UA nie są porównywalne.

Faza 6: Archiwizuj dane UA

Aby dodać obrazę do kontuzji, Google zdecydował, że oprócz zmuszenia nas wszystkich do migracji do GA4 teraz będą również usuń wszystkie nasze historyczne dane UA począwszy od 1 stycznia 2024 r..

Chociaż masz trochę więcej czasu na zarchiwizowanie tych danych, powinieneś zaplanować archiwizację na wypadek, gdybyś musiał odwołać się do nich w przyszłości.

Najpierw ustal, jakich danych regularnie potrzebujesz. Na przykład często korzystam z raportu źródło/medium.

Następnie zastanów się, w jakich odstępach czasu uzyskujesz dostęp do tych danych. Zazwyczaj uzyskuję dostęp do danych co miesiąc, np. 1-30 czerwca. Będziesz chciał zarchiwizować swoje dane w sposób zgodny z tymi nawykami dotyczącymi korzystania z danych.

Osobiście uważam, że interfejs UA jest niezgrabny do celów archiwizacji. W moim przykładzie raportu źródła/medium i pobierania danych miesięcznych w interfejsie można jednocześnie pobierać dane tylko z dwóch miesięcy (jeden jako miesiąc pierwotny i jeden jako miesiąc porównawczy), a następnie pobrać dane do pliku CSV. To potrwa wieczność!

Zamiast tego, zwłaszcza jeśli nie jesteś programistą, który wie, jak korzystać z interfejsu API Google Analytics, rozważ użycie Dodatek do arkusza kalkulacyjnego Google Analytics, który współpracuje z Arkuszami Google. Jest bardzo poręczny i szybko pobiera te dane!

Upewnij się tylko, że nie napotkasz problemów z próbkowaniem danych, a jeśli tak, weź mniejsze raporty.

Na przykład, jeśli wyciągnę dane z 10 lat z raportu źródło/medium w rozbiciu na miesiące, może to być tak dużo danych, że zmusi to Google do spróbkowania danych. Jeśli tak jest, spróbowałbym podzielić to na kilka wyciągnięć raportów, być może dane z jednego roku na raport. Zawsze możesz połączyć dane w jeden arkusz po ich ściągnięciu.

Oś czasu: jeśli korzystasz z bezpłatnej wersji UA, musisz to zrobić w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2022 r. Twoje dane zostaną usunięte 1 stycznia 2023 r. Jeśli korzystasz z UA 360, musisz zarchiwizować swoje dane przed 30 czerwca 2023 r.

Wreszcie nie panikuj!

Wiem, to wszystko jest stresujące. Powieś tam. Będzie dobrze.

Wypowiadam się na ten temat w całym kraju, a ostatnio ktoś zapytał mnie, czy jest coś dobrego w GA4.

Odpowiedź brzmi dźwięcznie tak!

GA4 ma na celu zbliżyć nas do prawdziwego zwrotu z inwestycji i raportowania na różnych urządzeniach.

Jednak rozwój i zmiany są trudne. My, ludzie, nie lubimy tego.

Ale naprawdę wszystko będzie dobrze. Po prostu ustal ten priorytet teraz, a jeśli potrzebujesz mojej pomocy, skontaktuj się z nami. Dane to moja pasja i chcę, aby Twoje były dokładne! Możesz mnie znaleść w [email protected]

Co musisz wiedzieć o przejściu na Google Analytics 4

Chcesz obejrzeć moją sesję SMX Advanced, która badała różnice między GA4 a Universal Google Analytics? Możesz go obejrzeć na żądanie.


Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami gościa i niekoniecznie Search Engine Land. Lista autorów personelu znajduje się tutaj.


Nowość w wyszukiwarkach internetowych

O autorze

Janet Miller jest prezesem i dyrektorem generalnym Marketing Mojo. Regularnie bloguje na różne tematy związane z marketingiem w wyszukiwarkach, często skupiając się na rozwiązaniach technicznych. Możesz ją znaleźć na Twitterze @janetdmiller.