September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How To Create Effective Top of The Funnel Content

W przeciwieństwie do innych sekcji lejka marketingowego, początek lejka zapewnia krytyczne pierwsze wrażenie Twojej marki. Tak więc Twoje ToFu powinno być wolne od wąskich gardeł, aby zoptymalizować strategię marketingową.

Istnieją dwa główne sposoby na stworzenie efektywnego ToFu – 1) zapewnienie większego budżetu na reklamę dla ToFu oraz 2) stworzenie efektywnej treści ToFu. Pierwsza wskazówka jest łatwa. Ta ostatnia wskazówka wymaga wyjaśnienia. Po to właśnie tu jesteśmy.

Oto, w jaki sposób możesz stworzyć skuteczną treść na początku ścieżki dla potencjalnych klientów. Pamiętaj o zapoznaniu się z tymi wskazówkami podczas tworzenia strategii treści.

1. Twórz treści informacyjne

Najważniejsze treści mają na celu informowanie, edukowanie lub rozrywkę, a nie sprzedaż. Na szczycie lejka jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na generowanie leadów. Uchwyć to zainteresowanie za pomocą atrakcyjnych treści, które pokierują nimi w dół ścieżki klienta.

Powyżej pokazano przykład interesującego wpisu na blogu ToFu stworzonego przez Spiralytics na temat tego, co Vine zrobił źle. Pouczający wpis na blogu pomaga przyciągnąć ruch, dając Spiralytics szansę na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia. Przeglądając artykuł, zauważysz, że na dole znajduje się również wezwanie do działania. To jest próba Spiralytics przechwytywania leadów i wpychania ich w dół lejka sprzedażowego.

Oto kilka krótkich wskazówek, jak tworzyć treści informacyjne.

  • Twórz treści na blogu wokół słów kluczowych odpowiednich dla Twoich nabywców. Jeśli dopiero zaczynasz swój blog, lepiej byłoby pisać pod kątem mniej konkurencyjnych słów kluczowych z długim ogonem.
  • Edytuj, popraw i ponownie przejrzyj treść przed publikacją. Pamiętaj, że Twoje treści będą nośnikiem wizerunku marki. Więcej treści zawierających fałszywe informacje i błędy gramatyczne odbije się negatywnie na Twojej marce.
  • Podążaj za Styl pisania AP dla wyraźniejszej i lepszej jakości treści.

Alternatywnie możesz również uwzględnić poniższe wskazówki dotyczące swojego postu w mediach społecznościowych:

  • Zmień przeznaczenie swoich blogów edukacyjnych na filmy edukacyjne możesz publikować na YouTube. Zwiększy to zasięg Twoich treści informacyjnych przy minimalnym wysiłku.
  • Używaj krótkich rodzajów treści w swoich kanałach mediów społecznościowych. Jako medium o szybkim tempie, widzowie na Facebooku, Instagramie i TikToku nie mają czasu na oglądanie 10-minutowych treści.

Treści z początku ścieżki działają najlepiej, gdy osiągną szerszy zasięg. Dlatego jest przedstawiany jako najszersza część lejka sprzedażowego. Tworzenie treści informacyjnych nie tylko przyniesie wartość Twoim czytelnikom, ale jeśli zostanie dobrze napisane i wykonane, może również zyskać popularność dzięki udostępnieniom i zaangażowaniu. To buduje większą świadomość marki.

2. Odpowiedz na często zadawane pytania

Istotną częścią tworzenia informacyjnych treści na samym początku ścieżki jest odpowiadanie na najpilniejsze pytania kupujących. Zwykle tak zaczyna się podróż klienta. Zanim jednak marketerzy treści stworzą treści skierowane na te pytania, muszą najpierw wiedzieć, o co pytają ich odbiorcy. To zmaksymalizuje twoje advertising treści starania.

Oto kilka przydatnych sposobów poznania najczęściej zadawanych pytań odbiorców:

  • Przeprowadź badanie słów kluczowych. Narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Ahrefs, zapewnią Ci odpowiednie wyszukiwane hasła, na które możesz kierować reklamy. Dzięki temu uzyskasz szerszy wachlarz pomysłów na tematy i ulepszysz kampanię optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
  • Dołącz do społeczności internetowych, takich jak Reddit i Grupy na Facebooku. Twój zespół sprzedaży może również do nich dołączyć, aby uzyskać lepszą interakcję z potencjalnymi klientami. Często zadawane pytania możesz zbierać na stronie różne platformy społecznościowe które dzielą się spostrzeżeniami i omawiają różne tematy w Twojej niszy.

Po ustaleniu tych KPI, oto jak możesz rozwiązać te problemy:

  • Twórz blogi i filmy instruktażowe. Niektórzy internauci potrzebują wyczerpujących przewodników w pewnych kwestiach, takich jak jak grać w szachy, jak założyć firmę zajmującą się drukiem cyfrowym itp.
  • Posługiwać się dane strukturalne dla treści. Dane strukturalne oznaczają każdy tekst, obraz i element treści, aby wyszukiwarki mogły je łatwo zidentyfikować. Maksymalizuje to funkcjonalność stron wyników wyszukiwania (SERP), zamieniając Twój site w wyróżniony fragment dla wyszukiwań FAQ.

Według do Moz, 8% wyszukiwań w Google to pytania. Te 8% to odbiorca o wysokim współczynniku konwersji, na którego decyzję zakupową można wpłynąć, dostarczając rozwiązania ich problemów. Umieść swoje treści przed tymi osobami, aby uzyskać bardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów.

Twój zespół sprzedaży będzie również tworzyć lepsze oferty sprzedaży, gdy znasz często zadawane pytania swoich odbiorców.

3. Bądź konsekwentny w mediach społecznościowych

Przez większość czasu Twoi potencjalni klienci przeglądają media społecznościowe zamiast wyszukiwać w Google. Oznacza to, że możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców dzięki atrakcyjnym treściom w mediach społecznościowych. W końcu poznawanie odbiorców tam, gdzie się znajdują, jest kluczowym elementem marketingu.

Spójność z publikacją powie platformom społecznościowym, że Twoja strona jest aktywna. Spójność poprawia również zaangażowanie, pomagając w budowaniu profilu w mediach społecznościowych.

Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać, aby ulepszyć swoją strategię w mediach społecznościowych:

  • Trzymaj się dobrego kalendarza w mediach społecznościowych. Powinieneś publikować co najmniej raz dziennie. Powyżej pokazano przykład porządnego kalendarza w mediach społecznościowych.
  • Korzystaj wyłącznie z kanałów mediów społecznościowych odpowiednich dla Twoich odbiorców. Zapobiegnie to rozproszeniu zespołu marketingowego.
  • Udostępniaj swoje blogi w odpowiednich kanałach mediów społecznościowych.
  • Jeśli korzystasz z Facebooka i Instagrama, publikuj historie, posty i rozważ transmisję na żywo. Wykorzystaj w pełni platformę, z której korzystasz.
  • Trzymaj się jednego tonu i wiadomości. Spójność marki jest tak samo ważna, jak stałe zaangażowanie w kontakt z odbiorcami.

W tych scenariuszach, w których Twoje treści po raz pierwszy stykają się z potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych, Twoja aktywność tam służy jako początek treści lejka.

4. Zachęcaj do zapisywania się do biuletynów e-mail

Twoje zoptymalizowane ToFu będzie na nic, jeśli nie wprowadzi ludzi głębiej w lejek sprzedaży. Jednym ze sposobów zachęcania ludzi w tym kierunku jest zachęcanie do zapisywania się do biuletynów e-mailowych za pośrednictwem najlepszych treści.

Gdy potencjalny klient przekaże Ci swój e-mail, staje się dostępny dla Twojej kampanii e-mail marketingowej. Zachęcaj do subskrybowania biuletynów e-mail, dając coś w zamian. Solidną zasadą w e-mail marketingu jest używanie direct magnet do: rozwiń swoją listę e-mailową.

Oto kilka świetnych pomysłów na lead magnet:

  • Darmowy e-book zawierający cenne informacje. To jest najczęstsze.
  • Webinaria, podczas których eksperci prowadzą zajęcia dla Twoich potencjalnych klientów.
  • Kupon rabatowy.
  • Bezpłatny przedmiot, który prowadzi, może zostać odebrany w Twoich fizycznych sklepach.
  • Bezpłatna wersja próbna dla Twojego SaaS.

Dopóki zapewnia bezpłatną wartość Twoim klientom, jest to magnes na leady. W przypadku Spiralytics jest to bezpłatna konsultacja marketingowa. Kliknij tutaj, aby skorzystać.

Po zebraniu listy e-mailowej śledź swoje e-maile aby wiedzieć, kto otrzymał i otworzył Twój biuletyn, skutecznie monitorując zakwalifikowanych leadów.

5. Umieść w swoich treściach silne wezwanie do działania

Udało Ci się stworzyć świetne treści z początku ścieżki, które są trafne i wciągające. Co teraz?

Chciałbyś, aby Twoi potencjalni klienci podejmowali inne działania, oprócz wybrania Twojego magnesu na leady. Bez względu na to, jakie działanie chcesz, aby wykonali, wyjaśnij to za pomocą silnych wezwań do działania. W Spiralytics niektóre blogi będą zawierać klikalne wezwanie do działania, takie jak „Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać bezpłatną konsultację”.

Oto kilka wskazówek dotyczących włączenia CTA do treści:

  • Uwzględnij przydatne informacje na temat swoich treści. Spowoduje to płynne przejście do CTA, bardziej przyciągając widzów.
  • Dodaj jedno lub dwa wezwania do działania. Nie chciałbyś przeciążać publiczności tuzinem wezwań do działania, które każą im robić różne rzeczy.
  • Nigdy nie rzucaj butów w swoje CTA. Twoje CTA muszą być autentyczne i naturalne z resztą treści.

Powinieneś także włączyć silne CTA do swoich biuletynów e-mailowych.

6. Poproś o opinie i sugestie

Tworzenie treści to droga dwukierunkowa. Aby tworzyć skuteczne treści na samym początku ścieżki, włącz komentarze w swoich blogach i filmach. Weź te komentarze, odfiltruj te, które nie dodają wartości. Wykorzystaj resztę jako inspirację i spostrzeżenia, aby tworzyć lepsze treści.

Czytanie komentarzy daje również wyobrażenie o innych problemach odbiorców. Może to zainspirować więcej treści, które będą rezonować z docelowymi odbiorcami.

Wskaźniki, takie jak ruch na stronie, mogą dostarczyć tylko danych ilościowych. Ale potrzebujesz również danych jakościowych, aby lepiej zrozumieć wydajność treści ToFu. Te jakościowe dane pochodzą z komentarzy czytelników i widzów.

I nie musisz czekać na komentarze. Możesz aktywnie wyszukiwać opinie użytkowników, prosząc o nie za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych i innych kanałów.

Wniosek

Treść z początku ścieżki (ToFu) będzie służyć jako pierwsze wrażenie dla mnóstwa potencjalnych potencjalnych klientów. Zadbaj o to, publikując treści informacyjne. Odpowiednie treści wysokiej jakości pokażą potencjalnym klientom, że jesteś godną zaufania marką. Co więcej, wyróżni Cię jako lidera myśli w Twojej branży.

Odpowiedz na często zadawane pytania, tworząc posty na blogu dotyczące tych zapytań. Oprócz blogów wykorzystaj swoją aktywność w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Twoja treść ToFu powinna zawierać silne wezwanie do działania. Ponadto powiedz potencjalnym klientom, aby zapisali się na Twoją listę e-mailową. Możesz użyć magnesów prowadzących, aby zwiększyć liczbę rejestracji. Na koniec poproś odbiorców o opinie i sugestie, które pomogą Ci w tworzeniu lepszych treści na samym początku ścieżki.

Wykonaj wszystkie te kroki, a Twoja najważniejsza treść będzie przyciągać potencjalnych klientów prosto do Twojego lejka sprzedaży.

Nowe wezwanie do działania