October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

How To Create A Social Media Marketing Strategy For Your Business

Strategia mediów społecznościowych to brama do interakcji z potencjalnymi klientami, budowania świadomości marki oraz budowania zaufania i lojalności. Może uzupełnić twoje strategy marketingowypozwalając mu latać wysoko lub flącić, jeśli nie istnieje plan lub jest źle stworzony.

W dzisiejszym doświadczonym świecie on the internet strategia marketingowa obejmująca media społecznościowe jest niezbędna, aby przyciągnąć ruch do Twojej witryny i budować świadomość tego, kim jesteś i jak możesz rozwiązywać problemy potencjalnych klientów. Przy tak wielu dostępnych sieciach społecznościowych, skąd masz wiedzieć, który z nich jest najlepszy dla Twojej strategii marketingowej? A jaki rodzaj treści powinieneś udostępniać?

Przyjrzyjmy się, jak stworzyć skuteczną strategię marketingową w mediach społecznościowych dla Twojej firmy, od określenia, do kogo chcesz dotrzeć, po pomiar sukcesu.

Zdefiniuj swoich odbiorców

Zdefiniowanie kluczowych danych demograficznych, do których chcesz dotrzeć, to pierwszy krok w tworzeniu planu marketingowego w mediach społecznościowych dla Twojej firmy. Kiedy to robisz, ważne jest, aby rozwinąć a osoba kupującego.

kupujący-persona i szablon podróży kupującego

Persona kupujących to fikcyjne reprezentacje Twoich idealnych klientów, oparte na rzeczywistych danych dotyczących danych demograficznych klientów, zachowań w Internecie, osobistych historii, motywacji i obaw. Podczas gdy persony kupujących są Twoją grupą docelową, nie powinny być niejasnymi opisami. Zamiast tego, twoje persony kupujących powinny definiować idealnych klientów na podstawie dobrze zbadanych informacji.

Rozwijając persony swoich kupujących, rozważ ich wyzwania i problemy. Jest to ważne, ponieważ da ci wskazówki, jakie treści powinieneś tworzyć, aby ich przyciągnąć. Nie umieszczaj wyjątków ani wartości odstających. W przeciwnym razie otrzymasz zbyt wiele man or woman kupujących, a to narzędzie nie będzie skuteczne.

Określ swoje kanały mediów społecznościowych

Po uzyskaniu human being kupujących następnym krokiem jest ustalenie, gdzie spędzają oni czas on the web. strategia marketingowa w mediach społecznościowych

Według Raport o stanie marketingu HubSpotFb jest obecnie głównym kanałem dystrybucji treści dla marketerów. Z 2 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie Facebook jest kanałem mediów społecznościowych wielu company.

Dostępnych jest jednak kilka sieci mediów społecznościowych, a z roku na rok powstaje coraz więcej. Podczas gdy wiele business odnosi sukcesy, korzystając z wielkich nazwisk, takich jak Facebook, Twitter i Instagram, inne firmy odnoszą sukcesy, korzystając z sieci społecznościowych, takich jak Snapchat lub TikTok. Według Raport PEW69% nastolatków korzysta ze Snapchata.

Jeśli Twoja osobowość kupującego obejmuje młodszych klientów, a nawet rodziców młodszych klientów, którzy kupują wskazówki od swoich dzieci, korzystanie z kanału mediów społecznościowych, takiego jak Snapchat lub Instagram, może być korzystne.

Z drugiej strony LinkedIn może być lepszym wyborem, jeśli Twoja firma kieruje swój marketing and advertising na inne firmy B2B. Pinterest może być świetnym wyborem dla sprzedawców internetowych.

Jeśli nie masz pewności, z jakich serwisów społecznościowych korzystają Twoi potencjalni klienci, możesz wysłać swoim klientom kwestionariusze na temat tego, które platformy społecznościowe są dla nich najbardziej przydatne.

Udostępnij angażujące treści

Teraz, gdy znasz już swój rynek docelowy i jakie kanały mediów społecznościowych chcesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej, nadszedł czas na tworzenie i udostępnianie treści w witrynach mediów społecznościowych.

Twoja strategia w mediach społecznościowych jest tak dobra, jak treść, którą tworzysz. Twoim celem powinno być edukowanie, informowanie i zabawianie potencjalnych klientów. Twoje treści powinny również umożliwiać udostępnianie, aby zwiększyć swój zasięg.

Jakie treści należy udostępniać? Blogowanie to świetna okazja do ciągłego tworzenia nowych, świeżych treści. Czym jest site? Site to dziennik internetowy, który służy jako platforma dla myśli danej osoby. Jest to ważne narzędzie dla organization do angażowania potencjalnych i klientów poprzez dostarczanie informacji odpowiednich do ich potrzeb.

Regularne tworzenie interesujących i trafnych postów na blogu w witrynie to świetny sposób na zwiększenie wydajności w mediach społecznościowych. Nie używaj jednak swoich postów na blogu, aby mówić o sobie. Zamiast tego skup się na problemach, których mogą doświadczać Twoi docelowi klienci, lub na edukowaniu ich na tematy związane z branżą.

strategia-treści

Pamiętaj o dołączeniu na końcu postów na blogu wezwania do działania. Wezwanie do działania może umożliwić czytelnikowi pobranie bardziej przydatnych informacji, na przykład w postaci e-booka, białej księgi lub filmu. Gdy czytelnik kliknie wezwanie do działania, powinno przenieść się na stronę docelową w Twojej witrynie, na której możesz zebrać informacje kontaktowe czytelnika w zamian za fragment treści, który chce pobrać.

Treści wideo to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów marketingu. Opracowywanie ukierunkowanych treści wideo może nie tylko generować nowych klientów, ale może być również dodatkowym źródłem dochodów, jeśli zostanie wykonane dobrze. Myśleć o Tarcze Ricka, profesjonalista w dziedzinie golfa, który opracowuje treści golfowe dla swoich odbiorców, a obecnie ma ponad 2 miliony subskrybentów. Lub Ćma Burbonowa, kanał poświęcony obróbce drewna, który ma ponad 800 000 subskrybentów. Jeśli zarabiasz na swoich filmach, możesz z czasem zaobserwować bardzo zdrowy strumień dodatkowych dochodów.

Dodatkowa uwaga: Nie bój się udostępniać interesujących treści, które znajdziesz na innych stronach, ponieważ obecność w mediach społecznościowych polega na interakcji i rozmowie. Udostępnianie interesujących treści, które są istotne dla Twojej misji, będzie informować potencjalnych klientów. Możesz również zobaczyć dodatkową korzyść z rozpowszechniania treści poprzez wzajemne udziały.

Przeanalizuj swoje wyniki… i odpowiednio dostosuj

Analityka biznesowa są ważnymi narzędziami określającymi sukces Twojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych, w tym Google AnalyticsHubspot, YouTube, SEMRush, Adobe Analytics i nie tylko.

Sprawdź, jaki ruch generują Twoje konta w mediach społecznościowych w witrynie Twojej firmy. Poszukaj trendów w tym, na co ludzie reagują i wchodzą w interakcję oraz jakie słowa kluczowe generują większe zainteresowanie niż inne. Wypróbuj różne projekty miniatur do swoich filmów na YouTube, wprowadź jedną zmianę na stronie docelowej i przetestuj wyniki konwersji.

Łatwiejsze do sprawdzenia wskaźniki obejmują liczbę obserwujących, które zdobywasz w określonym przedziale czasu oraz liczbę odwiedzin witryn internetowych, które uzyskujesz bezpośrednio z postów w mediach społecznościowych.

Pamiętaj, że strategie mediów społecznościowych nie zaczynają działać z dnia na dzień. Musisz zgromadzić obserwatorów i poeksperymentować z kanałami, publikowanymi treściami i działającymi wiadomościami. Dostosuj odpowiednio swoje cele podczas zbierania informacji. Pomoże Ci to dopracować ogólną strategię, która będzie promować bardziej spójne wyniki.

5 typowych błędów, których należy unikać

Mając na uwadze opisany powyżej prepare, jesteś na dobrej drodze do stworzenia skutecznej strategii marketingowej w mediach społecznościowych dla swojej firmy. Warto jednak pamiętać o typowych błędach, których należy unikać po drodze.

  1. Nie używaj liczby obserwujących jako kluczowego wskaźnika. Posiadanie obserwujących jest ważne, ale niekoniecznie oznacza sukces. Budowanie społeczności wokół Twojej firmy lub marki jest znacznie ważniejsze niż zbieranie obserwujących.
  1. Nie kupuj obserwujących. Większość obserwujących, których kupisz, będzie fałszywych, a nawet jeśli konta są prawdziwe, nie będą oni zainteresowani Twoją firmą lub świadomością marki.
  1. Nie dołączaj do każdej sieci społecznościowej. Chociaż może być kuszące, aby wypróbować je wszystkie naraz, o wiele lepiej jest skoncentrować swój czas i wysiłki na tym, gdzie spotykają się Twoi klienci.
  1. Nie zapomnij o pomocnych narzędziach. Serwisy społecznościowe zapewniają wiele narzędzi do analizowania, co działa, a co nie. Na przykład Fb oferuje Meta Business Suite, który centralizuje Facebooka, Instagrama i narzędzia do przesyłania wiadomości w jednym miejscu.
  1. Nie wahaj się uzyskać pomocy. Media społecznościowe i wdrażanie strategii marketingowej mogą być przytłaczające. Doświadczony agencja marketingu przychodzącego zmodernizuje Twoją strategię, pomoże obniżyć koszty wynagrodzeń i przyniesie długoterminowe wyniki… zapewniając solidną, długoterminową inwestycję w Twój biznes.

Media społecznościowe to maraton, a nie sprint. Jako właściciel małej firmy jedną z ostatnich rzeczy, jakie masz, jest dużo czasu. Wynajęcie agencji jest o wiele tańsze niż myślisz i może uwolnić czas potrzebny na prowadzenie firmy.

Więcej o korzyściach płynących ze współpracy z doświadczoną firmą marketingową dowiesz się z naszego artykułu, Dlaczego powinienem zatrudnić agencję marketingową dla mojej małej firmy?

Nowe wezwanie do działania