September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Complete Guide to Drip Campaigns and How to Create Them [+Templates]

How CFOs can embrace cryptocurrencies for their businesses

Coraz więcej firm zaczyna używać i akceptować kryptowaluty.

Ta zmiana oznacza innowację w zakresie płatności, o której zarządy mogły kiedyś myśleć, że znajdują się na marginesie przedsiębiorstwa, a teraz znajduje się w centrum działalności.

Dyrektorzy finansowi, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie sprawami finansowymi firmy, muszą pomóc swoim organizacjom w przejściu na kryptowaluty.

Szacunki sugerują ponad 15 000 agency na całym świecie teraz akceptuj Bitcoin, który jest najbardziej znaną i najczęściej stosowaną kryptowalutą. Co więcej, craze jest bardzo wzrostowy.

Badania Sage, w raporcie zatytułowanym The Redefined CFO, sugerują, że prawie połowa (44%) brytyjskich liderów finansowych uważa, że ​​zdecentralizowane waluty okażą się „niezwykle” opłacalne jako długoterminowe rozwiązanie płatnicze.

Jeśli jesteś dyrektorem finansowym w średniej wielkości firmie, który myśli o przyjęciu kryptowalut – i widzisz je jako potencjalne rozwiązanie płatnicze dla swojej organizacji – w tym artykule przedstawiamy kilka kluczowych obszarów, które musisz wziąć pod uwagę.

Oto, co omówimy:

Czym są kryptowaluty?

Mówiąc najprościej, kryptowaluta to cyfrowa waluta, w której transakcje są weryfikowane przez zdecentralizowany procedure przy użyciu kryptografii, a nie przez scentralizowany organ, taki jak banki centralne i organizacje rządowe.

Waluta cyfrowa nie istnieje w sensie fizycznym.

W przeciwieństwie do funtów, dolarów czy euro, nie możesz trzymać w kieszeni kilku Bitcoinów. Zamiast tego kryptowaluta to cyfrowy token, który jest zabezpieczony i przesyłany kryptograficznie i bezpiecznie przy użyciu technologii blockchain.

Posiadacze kryptowalut – niezależnie od tego, czy są to osoby fizyczne, czy firmy – przechowują walutę w cyfrowym portfelu. Ten cyfrowy portfel może być sprzętowy lub oparty na sieci i może znajdować się na urządzeniu mobilnym, komputerze stacjonarnym lub można go zabezpieczyć, drukując klucze prywatne w celu uzyskania dostępu na papierze.

Szacunki sugerują, że obecnie istnieje ponad 18 000 kryptowalut.

Wartość tych walut cyfrowych jest bardzo zróżnicowana, podobnie jak ich całkowita kapitalizacja rynkowa.

Chociaż nowe kryptowaluty mogą szybko zyskać na popularności, jest kilka, o których Twoja firma musi być bardziej świadoma niż większość:

  • Bitcoin: Pierwsza na świecie zdecentralizowana kryptowaluta, która wystartowała w 2009 roku. Największa i najpopularniejsza cyfrowa moneta o łącznej kapitalizacja rynkowa o wartości nieco ponad 400 mld USD (stan na 21 czerwca 2022 r.). Bitcoin działa we własnej sieci blockchain.
  • Eter: Druga co do wielkości krypto pod względem kapitalizacji rynkowej (nieco ponad 140 mld USD na dzień 21 czerwca 2022 r.). Wraz ze wszystkimi kryptowalutami innymi niż Bitcoin, Ether działa na Ethereum blockchain.
  • Litecoin: Wprowadzony na rynek w 2011 roku, Litecoin był jedną z pierwszych kryptowalut, które poszły w ślady Bitcoina. Z kapitalizacją rynkową na poziomie prawie 4 miliardów dolarów, Litecoin jest 18. najcenniejszą kryptowalutą (na dzień 21 czerwca 2022 r.). Naukowcy sugerują, że są rosnąca liczba kupców które akceptują Litecoina.

Jak firmy korzystają z kryptowalut?

Co tydzień pojawiają się nowe wiadomości o głównych markach przechodzących na kryptowaluty. Weźmy na przykład luksusową markę modową Balenciaga, która w maju 2022 r. zapowiedziała, że ​​wkrótce zacznij akceptować zarówno Bitcoin, jak i Ethereum online oraz w wybranych sklepach.

Firma określiła swój ruch w kierunku kryptowalut jako myślenie „długoterminowe”.

Tymczasem hiszpańska linia lotnicza Vueling ogłosiła, że ​​współpracuje z dostawcą płatności kryptowalutowych BitPay i globalnym dostawcą rozwiązań płatniczych UATP, aby akceptuj płatności Bitcoin do początku 2023 r..

Firma powiedziała, że ​​jej zaangażowanie potwierdziło jej pozycję jako „cyfrowej linii lotniczej”.

Firmy te dołączają do Microsoftu, który pozwala użytkownikom płacić za usługi za pomocą Bitcoin oraz business zajmujących się rekreacją, podróżami i żywnością – takich jak Starbucks, Pavilion Lodges & Resorts i airBaltic – które popychają rozwój kryptowalut w szerokim zakresie obszarów.

Przejście na kryptowaluty nie ogranicza się do marek blue-chipów. Angażują się też mniejsze firmy.

Firma obsługująca karty kredytowe Visa mówi ponad 30% małych business w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Hongkong, Singapur i Brazylia planują w nadchodzących miesiącach zaoferować klientom opcję płatności za pomocą kryptowalut.

Prawie jedna trzecia (32%) małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie twierdzi, że akceptacja nowych variety płatności jest najwyższym priorytetem w 2022 r. zgodnie z wizą.

Ponad połowa (59%) MŚP planuje przejście na korzystanie wyłącznie z płatności cyfrowych w ciągu najbliższych dwóch lat. W rzeczywistości prawie trzy czwarte (73%) ankietowanych MŚP stwierdziło, że nowe formy płatności cyfrowych mają fundamentalne znaczenie dla ich wzrostu.

Chociaż zainteresowanie kryptowalutami wciąż rośnie, wciąż pozostaje wiele do zrobienia, zanim cyfrowa waluta wejdzie do głównego nurtu.

Raport Sage, The Redefined CFO, wykazał, że tylko 13% brytyjskich liderów finansowych twierdzi, że ich organizacje obecnie akceptują kryptowalutę jako płatność. Jednak jedna trzecia (33%) twierdzi, że planuje to zrobić w przyszłym roku.

To ciągłe przechodzenie na nowe formy płatności stwarza nowe wymagania dla dyrektorów finansowych. Podjęcie decyzji o zaakceptowaniu kryptowaluty to dopiero początek.

Dla szefów finansów w mniejszych firmach istnieje wiele kluczowych kwestii, które muszą rozważyć.

Jakie są wyzwania związane z używaniem kryptowalut?

Podczas gdy wiele firm zaczyna parać się kryptowalutami, inne organizacje poruszają się bardziej niepewnie ze względu na szereg obaw.

Badania Sage wskazują na trzy istotne przeszkody, jeśli chodzi o przyjęcie kryptowalut:

  • Zrównoważony rozwój
  • Umiejętności
  • Bezpieczeństwo.

Kwestie zrównoważonego rozwoju

Jedna czwarta dyrektorów finansowych uważa, że ​​kryptowaluty nie są zgodne z politykami środowiskowymi, społecznymi i zarządzania (ESG).

Badania Sage sugerują, że obawy związane z polityką ESG są zrozumiałe. Zarządy są pod presją, aby wykazać swoje zaangażowanie w cele środowiskowe, zarówno pod względem spełnienia wymagań regulacyjnych, jak i zadowolenia klientów.

Crypto nie jest znane z tego, że jest przyjazne dla środowiska.

Badania Sage podkreślają, że wydobycie Bitcoin wymaga energochłonnych obliczeń w celu weryfikacji transakcji. Przeciętna transakcja zużywa 2116 kWh energii elektrycznej według stanu na kwiecień 2022 r.

Firmy, które chcą korzystać z walut cyfrowych w dłuższej perspektywie, będą musiały znaleźć sposoby na pokonanie tego znaczącego wyzwania.

Luka w umiejętnościach do wypełnienia

Jeśli chodzi o umiejętności, badania Sage sugerują, że 23% dyrektorów finansowych uważa, że ​​znalezienie odpowiedniego talentu do zarządzania i przetwarzania kryptowalut jest istotną przeszkodą.

Firmy we wszystkich sektorach dostrzegają rozmiar stale rosnącej luki w umiejętnościach cyfrowych. Od nauki o danych po przetwarzanie w chmurze, organizacje każdej wielkości walczą o rekrutację i utrzymanie potrzebnych im zasobów cyfrowych.

W przypadku rodzącego się obszaru, takiego jak kryptowaluta, i blisko z nim związanego obszaru blockchain, obawy dotyczące umiejętności są szczególnie dotkliwe.

Dowody sugerują instytucje finansowe, które tworzą działy skoncentrowane na kryptowalutach znaleźć trudności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku znaleźć talenty specjalistyczne, których potrzebują.

Obawy dotyczące bezpieczeństwa

Wreszcie, nieco ponad jedna piąta (21%) dyrektorów finansowych w badaniach Sage odnosi się do obaw związanych z bezpieczeństwem, jeśli chodzi o główne wyzwania związane z przyjmowaniem kryptowalut.

Wciskanie się w rozwijające się obszary technologii zawsze budzi obawy, zwłaszcza w organizacjach, które mogą czuć, że brakuje im talentu do poruszania się z pewnością.

Zagrożenia bezpieczeństwa zostały również podkreślone w: najnowszy raport FBI o przestępstwach w Interneciegdzie „wykorzystanie kryptowaluty w celach przestępczych” znalazło się wśród trzech najczęściej zgłaszanych incydentów w 2021 r.

Eksperci branżowi sugerują świadomość i edukacja będą kluczowe w pomaganiu działom finansowym w przyjmowaniu, a następnie ochronie aktywów kryptograficznych.

Co oznacza objęcie kryptowalutami dla dyrektorów finansowych?

Przyjęcie kryptowalut stwarza nowe wyzwanie w zarządzaniu dla szefów finansów.

Decydując się na akceptację waluty cyfrowej stwarzają poważne problemy operacyjne, dyrektorzy finansowi muszą również dokładnie przemyśleć, w jaki sposób te aktywa znajdą się w bilansie.

Jak widać w ostatnich miesiącach, cena krypto nadal spektakularnie się waha.

Niektórzy szefowie finansów obawiają się dodawać aktywa do bilansu, gdy jego wartość może się znacznie zmienić. Tak wiele jak 84% dyrektorów finansowych Uważam, że posiadanie Bitcoina stanowi ryzyko finansowe dla firmy ze względu na jego nieodłączną zmienność, według analityka Gartnera.

Dyrektorzy finansowi powinni również rozważyć, w jaki sposób szersze zmiany związane z kryptowalutami i blockchainem mogą prowadzić do dalszych zmian w ustaleniach finansowych.

Na przykład Asset Supervisor Amundi sugeruje w pełni zdecentralizowany process kryptowalut może prowadzić do szybszych globalnych systemów płatnościtańsze i bardziej integracyjne niż obecne systemy.

Istnieje również szereg kwestii, które trzeba będzie rozważyć w dłuższym okresie czasu.

Prawdopodobnie nowe przepisy zostaną zastosowane do używania i akceptowania kryptowalut.

Jednocześnie nadal będą pojawiać się nowe waluty cyfrowe. Chociaż Bitcoin jest obecnie najbardziej znaną kryptowalutą, nie ma żadnej gwarancji, że stanie się główną walutą cyfrową w dłuższej perspektywie.

Pod wieloma względami warto myśleć o przejściu na kryptowaluty jako części szerszej zmiany roli i obowiązków współczesnego dyrektora finansowego.

Waluty cyfrowe nie są jedyną nową innowacją, która przynosi nowe wyzwania i możliwości dla szefów finansów. Dyrektorzy finansowi muszą również zwracać uwagę na rozwój metaverse.

Ta fala pojawiających się technologii oznacza, że ​​liderzy finansów muszą być elastyczni i elastyczni.

Podczas gdy tradycyjne zestawy umiejętności pozostają ważne, współcześni dyrektorzy finansowi muszą być kimś więcej niż tylko ekspertami w zakresie rachunkowości i bilansów. Jak sugerują badania Sage, skuteczni szefowie finansów mogą pochwalić się solidnym uznaniem dla pojawiających się technologii.

Co ciekawe, badania Sage ujawniają, że prawie połowa (45%) CFO osobiście zainwestowała w kryptowaluty, a tylko 2% nie jest zainteresowanych inwestowaniem w waluty cyfrowe ani używaniem ich do płatności.

Wydaje się zatem, że dyrektorzy finansowi są świadomi skali zmian wprowadzanych przez technologię, które pojawiają się na horyzoncie.

Teraz muszą tylko wykorzystać okazje.

Końcowe przemyślenia na temat dyrektorów finansowych i kryptowalut

Kryptowaluty przeniosły się z obrzeży gospodarki do głównego nurtu w ciągu nieco ponad dekady.

Ponieważ znane marki już akceptują walutę cyfrową, w następnej dekadzie prawdopodobnie nastąpi jeszcze większy ruch w kierunku kryptowalut.

Podczas gdy badania Sage sugerują, że dyrektorzy finansowi są świadomi wyzwań, jakie może przynieść ta zmiana, szefowie finansów muszą zapewnić, że oni – i ich firmy – są gotowi zrównoważyć cel i zysk, aby zapewnić długoterminową wartość z kryptowalut.