
Rewolucyjny prezent w wysokości 10 milionów dolarów dla Florida State University College of Business utworzy Szkołę Marketingu im. Dr Persisa E. Rockwooda ku czci zmarłego pioniera emerytowanego profesora FSU i zapewni wsparcie transformacyjne studentom marketingu i wykładowcom w całym kraju program rankingowy.
Rada Powiernicza Uniwersytetu Stanowego Florydy zatwierdziła nazwę szkoły podczas spotkania 22 czerwca.
Przedstawiciele uczelni uważają, że jest to pierwsza amerykańska szkoła marketingu nazwana imieniem kobiety i twierdzą, że prezent pomoże wzmocnić pozycję programu marketingowego w krajowych rankingach. Jeden z sześciu uznanych w całym kraju programów w college’u, licencjacki program marketingowy FSU zajmuje 17. miejsce wśród szkół publicznych według Wiadomości z USA i raport ze świata.
Prezent od Rockwood, która zmarła w maju 2021 roku w wieku 97 lat, i jej żyjącego męża, emerytowanego profesora FSU Charlesa Rockwooda, kontynuuje spuściznę wielkich darowizn od pary dla uczelni i uniwersytetu.
Ich najnowszy dar ustanowi także – wśród licznych inicjatyw i priorytetów – Katedrę Marketingu Dr. Persis E. i Dr. Charles E. Rockwood Eminent Scholar.
„To historyczny moment w życiu uniwersytetu, uczelni, a dokładniej Wydziału Marketingu” – powiedział Michael Hartline, dziekan College of Business. „Nie można przecenić transformacyjnego charakteru tego daru, ponieważ będzie on miał wpływ na życie naszych wykładowców i studentów, a także na naszą uczelnię”.
W sumie prezent zapewnia:
- Dotacja w wysokości 3,5 miliona dolarów na wsparcie wydziału, w tym finansowanie wybitnej katedry naukowej, profesur, wschodzących naukowców i badań
- Dotacja w wysokości 3 milionów dolarów na wsparcie dla studentów w postaci stypendiów dla studentów studiów magisterskich i licencjackich oraz finansowanie rozwoju zawodowego studentów
- Dotacja w wysokości 2,5 miliona dolarów na „preminencję”, zapewniająca uznaniowe finansowanie najpilniejszych potrzeb Rockwood School
- 1 milion dolarów na Legacy Hall, najnowocześniejszy przyszły dom uczelni, specjalnie w celu sfinansowania Dr. Persis Rockwood Academic Programs Suite oraz Dr. Persis Rockwood Academic and Behavioral Research Lab
The Rockwoods – znaczący zwolennicy społeczności artystycznej Tallahassee – przekazali również duże dary College of Music oraz College of Social Sciences and Public Policy, w tym darowiznę w wysokości 2,2 miliona dolarów na wykonane na zamówienie organy w Wyższej Szkole Muzycznej FSU.
„Ten doniosły prezent na zawsze pozostanie świadectwem pracy, wpływu i pamięci zmarłej Persis Rockwood” – powiedział prezydent FSU Richard McCullough. „Ona i Charlie zawsze będą mieli szczególne miejsce w rodzinie stanu Floryda, a ich hojność pomoże wytyczyć nowe szlaki i możliwości w badaniach marketingowych i edukacji”.
Mike Brady, wieloletni przewodniczący działu marketingu, który pełni również funkcję profesora marketingu Boba Sassera, powiedział: „Jesteśmy absolutnie zachwyceni hojnością i wsparciem, jakim obdarzyli nas Persis i Charlie. Powiedziałem naszym wydziałom, że to dar zmieniający zasady gry, a naszym zadaniem jest zmienić zasady gry”.
Na kwietniowej imprezie Charles Rockwood dołączył do Hartline i Brady’ego, aby ogłosić prezent wydziałowi i członkom personelu. W swoich komentarzach Rockwood skupił się całkowicie na swojej żonie, która wykładała w College of Business przez trzy dekady, począwszy od 1960 roku.
„Kochała FSU”, powiedział o swojej żonie. „Była bardzo skromna. Nie powiedziała uczniom swojego pochodzenia, chyba nigdy. Pytała ich na przykład: „Jaki jest twój cel poza etyką pracy? Jaki masz cel w życiu?”
Jej pochodzenie obejmowało szereg nowości dla kobiet. Obejmuje to pierwszą kobietę, w 1960 roku, która uzyskała doktorat. w marketingu na Uniwersytecie Stanforda; pierwsza kobieta na FSU, w 1973, która uzyskała status profesora zwyczajnego marketingu; oraz pierwsza kobieta wybrana na prezesa Southern Marketing Association, którego była członkiem założycielem. Organizacja ta przekształciła się w Towarzystwo Postępów Marketingowych.
W 2018 roku została jednym z pierwszych siedmiu członków wydziału – i pierwszą kobietą – przyjętą do Galerii Sław Wydziału Charlesa A. Rovetty FSU College of Business.
W swojej karierze specjalizowała się w dziedzinach badawczych, takich jak teoria lokalizacji i leasing detaliczny, oraz pracowała jako starszy ekonomista w Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów. Była również orędownikiem różnorodności i równości oraz przewodniczyła komisji uniwersyteckiej, która stworzyła politykę dotyczącą równości płci w wynagrodzeniach wykładowców.
Rockwood przeszedł na emeryturę w 1989 roku, a koledzy i studenci pamiętają ją za jej humor, rozsądek, troskę, łaskawość i odwagę.
Charles Rockwood uznał również swoją żonę za „bardzo sprytnego inwestora”, który zarządzał własnymi finansami.
Poznali się w FSU i byli małżeństwem przez 52 lata.
Podobnie jak jego żona, Charles Rockwood szybko stał się wpływowym naukowcem po tym, jak dołączył do wydziału FSU w 1960. Odszedł na emeryturę jako emerytowany profesor ekonomii w 1991.
More Stories
The Noise About Re-Branding – Has it Really Changed Nigeria?
The Importance of Branding and Identity
Branding – Creating a Brand Strategy For Your Business