September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

CATL to supply batteries for Kia EVs in Korea

Południowokoreański producent samochodów Kia Corp użyje akumulatorów z chińskiego CATL w pojeździe elektrycznym (EV), który będzie sprzedawany na rynku krajowym, poinformowała w środę gazeta, co będzie pierwszym zastosowaniem niekoreańskich akumulatorów EV w lokalnej sprzedaży.

Kia, spółka zależna Hyundai Motor Co, wybrała akumulatory firmy CATL – Modern day Amperex Technological innovation Co Ltd – do swojego elektrycznego crossovera SUV-a Niro, aby poszerzyć gamę dostawców akumulatorów, podała gazeta Hankook Ilbo, powołując się na anonimowego urzędnika Kia. CATL, do którego klientów należą Tesla Inc i Volkswagen AG, jest największym na świecie producentem akumulatorów z udziałem ponad 35% w dynamicznie rozwijającym się globalnym rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, według firmy SNE Investigate, rynku, który według analityków jest wart dziesiątki miliardów dolarów.

W raporcie stwierdzono, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie Niro EV, który jest skierowany do średniego, a nie premium segmentu rynku motoryzacyjnego, producent samochodów uwzględnił również konkurencyjność kosztową. Gazeta nie ujawniła warunków finansowych ani ilościowych umowy dotyczącej baterii.

Urzędnicy Kia i CATL nie byli od razu dostępni do komentowania. W zeszłym roku inna krajowa gazeta, Chosun Ilbo, poinformowała, że ​​CATL wygrał kontrakt na dostawę akumulatorów do Hyundai Motor Group, spółki macierzystej Kia i Hyundai Motor Co, wraz z LG Electricity Option Ltd (LGES) i SK Innowacja SK On.

Analitycy twierdzą, że Kia chciałaby obniżyć koszty swojego Niro EV, stosując akumulatory CATL, które są uważane za bardziej opłacalne. Baterie są zazwyczaj najdroższym elementem pojazdów elektrycznych, stanowiąc około 30-40% całkowitych kosztów produkcji”.

Wydaje się, że jest to naturalna kolej rzeczy dla południowokoreańskich producentów samochodów, którzy planują zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych i zabezpieczyć pojemność akumulatorów… poleganie tylko na kilku dostawcach akumulatorów może być czynnikiem ryzyka” – powiedział Kevin Yoo, analityk w Daol Financial commitment & Securities .

Gazeta Hankook Ilbo poinformowała, że ​​Kia nie ujawniła jeszcze swojej decyzji o przyjęciu baterii CATL swoim klientom.

Hyundai Motor i Kia do tej pory wykorzystywały w samochodach elektrycznych na rynek południowokoreański wyłącznie akumulatory dwóch południowokoreańskich organization – LGES i SK On.

Według SNE Exploration, 10 duet i krajowy odpowiednik Samsung SDI Co Ltd razem mają ponad jedną czwartą światowego rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych.