September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Brand identity – what does it mean? [Models + examples]

Spraw, aby tożsamość Twojej marki stała się główną zasadą organizacji dla wszystkich i wszystkiego w firmie, a nie tylko produktów, usług, logo i obrazów

Marki to aktywa, które tworzą trwałe bogactwo, zarówno dla firm, jak i szerszego społeczeństwa. Każda odnosząca sukces marka ma jasne pozycjonowanie wyrażone poprzez nazwę, logo i tożsamość. Co więcej, silna tożsamość marki może wpływać na wszystkie aspekty jej wielokanałowej obecności, w tym jej produkty, usługi i zachowania pracowników.

W rzeczywistości McKinsey’s dziewięć cech firmy nastawionej na przyszłość odkryli, że pracownicy, którzy twierdzą, że „realizują swój cel” w pracy, czterokrotnie częściej zgłaszają wyższy poziom zaangażowania w pracy. Ludzie sięgają dalej, kiedy ich energia jest kierowana na jakiś cel. To pokazuje, że liderzy marki mogą wykorzystać cel marki, aby zachwycić zarówno swoich klientów, jak i pracowników.

Pozycjonowanie i tożsamość marki są integralnymi elementami ogólnej strategii marki. Posiadanie silnej tożsamości marki oznacza integrację wszystkich kanałów marketingowych i każdej komunikacji marketingowej dla Twoich klientów przez cały cykl ich życia. Dlatego zalecamy stosowanie Strategii RACE do rozwijania i integrowania Twojej tożsamości w centrum Twojej firmy.

Zastosuj Ramy RACE, aby wzmocnić swoją markę

Ramy RACE to proces krok po kroku, który umożliwia marketerom marki i menedżerom planowanie, zarządzanie i optymalizację strategii marketingu cyfrowego w całym cyklu życia klienta.

Stosując ramy, możesz szybko wdrożyć dane zorientowane na klienta, aby informować i ulepszać swoją strategię marketingową na każdym etapie docierania, działania, konwersji i zaangażowania. Oznacza to, że możesz skupić się na poprawie doświadczeń klientów związanych z Twoją marką.

Mamy ramy, szkolenia i szablony, które pomogą Ci wzmocnić tożsamość marki we wszystkich punktach kontaktu w cyklu życia klienta.

Wielokanałowy cykl życia klienta

Transformacja cyfrowa w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych została przyspieszona przez COVID-19. Oznacza to, że więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie online jest trudniejsze niż kiedykolwiek dla sprzedawców markowych towarów konsumpcyjnych. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na najnowszych najlepszych praktykach w branży i danych oraz zintegrowanej z wielokanałowymi doświadczeniami Twojej marki przez klientów.

Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.

Czy Twoja firma zajmująca się markowymi dobrami konsumpcyjnymi może konkurować w Internecie?

Przy tak dużej konkurencji musisz się wyróżniać

Zacznij teraz

Czym jest tożsamość marki?

Tożsamość marki to unikalny zestaw skojarzeń marki, które reprezentują to, co marka reprezentuje i co obiecuje swoim klientom. Tożsamość marki jest zorganizowana wokół 4 perspektyw w 12 wymiarach:

  • Marka jako produkt: zakres produktu, atrybuty, jakość, zastosowania, użytkownicy i pochodzenie
  • Marka jako organizacja: atrybuty organizacji, lokalne vs globalne
  • Marka jako osoba: osobowość, rodzaj relacji marka-klient
  • Marka jako symbol: obrazy wizualne/metafory i dziedzictwo marki

Zgodnie z definicją David Aakertożsamość podstawowa jest centralną, ponadczasową esencją marki i najprawdopodobniej pozostanie niezmienna, gdy marka wędruje na nowe rynki i kategorie produktów.

Rozszerzona tożsamość obejmuje wszystkie elementy tożsamości marki, które są w rdzeniu. Rdzeń tożsamości to często krótki opis marki. Rozszerzona tożsamość zapewnia teksturę i kompletność, eliminując niejednoznaczność generowaną przez użycie tylko podstawowej tożsamości w fazie twórczego rozwoju.

System identyfikacji marki

Modele tożsamości marki

Poniżej przyjrzymy się 2 kontrastującym ze sobą modelom podejścia do strategii tożsamości marki. Członkowie biznesowi Smart Insights mogą przeczytać więcej o tych modelach, a także o innych elementach strategii marki w swoich zestawach narzędzi do budowania marki cyfrowej.

Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij tożsamość marki i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.

Czy Twoja firma zajmująca się markowymi dobrami konsumpcyjnymi może konkurować w Internecie?

Przy tak dużej konkurencji musisz się wyróżniać

Zacznij teraz

Klasyczne, strategiczne podejście

David Aaker ukuł jego klasyczny proces identyfikacji marki. Proces ten rozpoczyna się dogłębną analizą rynku, klientów marki, jej konkurentów, wyników i wszystkich dostępnych badań rynkowych na zamówienie. W tym momencie generowane są cele i strategie, aby rozpocząć działania związane z identyfikacją marki.

Dysponujemy narzędziami marketingowymi, które wspierają Cię na każdym etapie tego procesu, w tym:

  • Nasza popularna sytuacyjna macierz SWOT/TOWS
  • Zintegrowany szablon testu porównawczego konkurencji RACE
  • Spersonalizowana lista kontrolna sukcesu strategii cyfrowej

Jak widać z poniższej macierzy SWOT/TOWS, marki mają doskonałą okazję do tworzenia strategii wokół swoich zagrożeń, szans, słabości i mocnych stron. Pełne narzędzia do analizy sytuacyjnej i szkolenia, w tym podejście TOWS, są dostępne dla Członków Biznesowych w ramach naszej ścieżki szkoleniowej w zakresie praktycznej strategii cyfrowej RACE.

tożsamość marki plan marketingowy SWOT

Więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych jest trudne. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na znanych na całym świecie modelach marketingowych, i musisz się wyróżniać.

Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.

Czy Twoja firma zajmująca się markowymi dobrami konsumpcyjnymi może konkurować w Internecie?

Przy tak dużej konkurencji musisz się wyróżniać

Zacznij teraz

Podejście pretendenta

Jedz duże ryby stworzył Podejście Challengera zobacz ich 8 credo pretendentów. Tutaj marka zaprasza klienta i/lub konsumenta do poruszania się po nich. Zachowują się jak, jak to nazywa Eat Big Fish, marki Lighthouse z tożsamością Lighthouse.

Sukces jako pretendenta oznacza intuicyjne rozwijanie jasnego poczucia, kim i/lub czym jesteś jako marka/firma i dlaczego. W podejściu challenger Twoja tożsamość Lighthouse jest testowana pod kątem:

  • czy Twoi docelowi odbiorcy zauważają Twoją markę
  • jeśli wiedzą na czym stoisz
  • jeśli przyciągnie ich do ciebie, jeśli

Podejście to koncentruje się na znalezieniu tego, co ludzie w firmie myślą i czują, co reprezentuje marka, a następnie skierowaniu na to wiązki światła, aby stworzyć strategię komunikacji, pozycjonowanie, tożsamość i hasło przewodnie.

Dysponujemy narzędziami marketingowymi, które wspierają Cię na każdym etapie tego procesu, w tym:

  • Szablon ważenia istotności i zróżnicowania
  • Szablon hierarchii wiadomości
  • Technika tworzenia treści w drapaczu chmur

Jak widać z poniższego szablonu ważenia trafności i zróżnicowania, marki muszą wziąć pod uwagę wszystkie cechy i zalety swoich produktów. Pełne narzędzia i szkolenia dotyczące trafności i różnicowania, w tym segmentacji rynku, są dostępne dla członków biznesowych w ramach naszej ścieżki edukacyjnej kampanii.

tożsamość marki

Więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych jest trudne. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na znanych na całym świecie modelach marketingowych, i musisz się wyróżniać.

Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.

Czy Twoja firma zajmująca się markowymi dobrami konsumpcyjnymi może konkurować w Internecie?

Przy tak dużej konkurencji musisz się wyróżniać

Zacznij teraz

Procesy identyfikacji marki dla dużych i małych firm

Dobrze rozumie się wartość marek dla dużych, międzynarodowych organizacji. Jednak nawet dla mniejszych firm branding ma kluczowe znaczenie i podobne koncepcje można zastosować do zdefiniowania tożsamości marki. Ostatecznie konsumenci i firmy często dokonują wyboru między jedną marką a drugą. To sprawia, że ​​poprawa tożsamości marki jest istotna dla wszystkich firm.

Więc na co czekasz? Dowiedz się, jak Smart Insights może pomóc Twojej firmie osiągnąć tożsamość marki, wyprzedzić konkurencję i zdobyć więcej klientów.