Spraw, aby tożsamość Twojej marki stała się główną zasadą organizacji dla wszystkich i wszystkiego w firmie, a nie tylko produktów, usług, logo i obrazów
Marki to aktywa, które tworzą trwałe bogactwo, zarówno dla firm, jak i szerszego społeczeństwa. Każda odnosząca sukces marka ma jasne pozycjonowanie wyrażone poprzez nazwę, logo i tożsamość. Co więcej, silna tożsamość marki może wpływać na wszystkie aspekty jej wielokanałowej obecności, w tym jej produkty, usługi i zachowania pracowników.
W rzeczywistości McKinsey’s dziewięć cech firmy nastawionej na przyszłość odkryli, że pracownicy, którzy twierdzą, że „realizują swój cel” w pracy, czterokrotnie częściej zgłaszają wyższy poziom zaangażowania w pracy. Ludzie sięgają dalej, kiedy ich energia jest kierowana na jakiś cel. To pokazuje, że liderzy marki mogą wykorzystać cel marki, aby zachwycić zarówno swoich klientów, jak i pracowników.
Pozycjonowanie i tożsamość marki są integralnymi elementami ogólnej strategii marki. Posiadanie silnej tożsamości marki oznacza integrację wszystkich kanałów marketingowych i każdej komunikacji marketingowej dla Twoich klientów przez cały cykl ich życia. Dlatego zalecamy stosowanie Strategii RACE do rozwijania i integrowania Twojej tożsamości w centrum Twojej firmy.
Zastosuj Ramy RACE, aby wzmocnić swoją markę
Ramy RACE to proces krok po kroku, który umożliwia marketerom marki i menedżerom planowanie, zarządzanie i optymalizację strategii marketingu cyfrowego w całym cyklu życia klienta.
Stosując ramy, możesz szybko wdrożyć dane zorientowane na klienta, aby informować i ulepszać swoją strategię marketingową na każdym etapie docierania, działania, konwersji i zaangażowania. Oznacza to, że możesz skupić się na poprawie doświadczeń klientów związanych z Twoją marką.
Mamy ramy, szkolenia i szablony, które pomogą Ci wzmocnić tożsamość marki we wszystkich punktach kontaktu w cyklu życia klienta.
Transformacja cyfrowa w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych została przyspieszona przez COVID-19. Oznacza to, że więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie online jest trudniejsze niż kiedykolwiek dla sprzedawców markowych towarów konsumpcyjnych. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na najnowszych najlepszych praktykach w branży i danych oraz zintegrowanej z wielokanałowymi doświadczeniami Twojej marki przez klientów.
Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.
Czym jest tożsamość marki?
Tożsamość marki to unikalny zestaw skojarzeń marki, które reprezentują to, co marka reprezentuje i co obiecuje swoim klientom. Tożsamość marki jest zorganizowana wokół 4 perspektyw w 12 wymiarach:
- Marka jako produkt: zakres produktu, atrybuty, jakość, zastosowania, użytkownicy i pochodzenie
- Marka jako organizacja: atrybuty organizacji, lokalne vs globalne
- Marka jako osoba: osobowość, rodzaj relacji marka-klient
- Marka jako symbol: obrazy wizualne/metafory i dziedzictwo marki
Zgodnie z definicją David Aakertożsamość podstawowa jest centralną, ponadczasową esencją marki i najprawdopodobniej pozostanie niezmienna, gdy marka wędruje na nowe rynki i kategorie produktów.
Rozszerzona tożsamość obejmuje wszystkie elementy tożsamości marki, które są w rdzeniu. Rdzeń tożsamości to często krótki opis marki. Rozszerzona tożsamość zapewnia teksturę i kompletność, eliminując niejednoznaczność generowaną przez użycie tylko podstawowej tożsamości w fazie twórczego rozwoju.
Modele tożsamości marki
Poniżej przyjrzymy się 2 kontrastującym ze sobą modelom podejścia do strategii tożsamości marki. Członkowie biznesowi Smart Insights mogą przeczytać więcej o tych modelach, a także o innych elementach strategii marki w swoich zestawach narzędzi do budowania marki cyfrowej.
Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij tożsamość marki i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.
Klasyczne, strategiczne podejście
David Aaker ukuł jego klasyczny proces identyfikacji marki. Proces ten rozpoczyna się dogłębną analizą rynku, klientów marki, jej konkurentów, wyników i wszystkich dostępnych badań rynkowych na zamówienie. W tym momencie generowane są cele i strategie, aby rozpocząć działania związane z identyfikacją marki.
Dysponujemy narzędziami marketingowymi, które wspierają Cię na każdym etapie tego procesu, w tym:
- Nasza popularna sytuacyjna macierz SWOT/TOWS
- Zintegrowany szablon testu porównawczego konkurencji RACE
- Spersonalizowana lista kontrolna sukcesu strategii cyfrowej
Jak widać z poniższej macierzy SWOT/TOWS, marki mają doskonałą okazję do tworzenia strategii wokół swoich zagrożeń, szans, słabości i mocnych stron. Pełne narzędzia do analizy sytuacyjnej i szkolenia, w tym podejście TOWS, są dostępne dla Członków Biznesowych w ramach naszej ścieżki szkoleniowej w zakresie praktycznej strategii cyfrowej RACE.
Więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych jest trudne. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na znanych na całym świecie modelach marketingowych, i musisz się wyróżniać.
Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.
Podejście pretendenta
Jedz duże ryby stworzył Podejście Challengera – zobacz ich 8 credo pretendentów. Tutaj marka zaprasza klienta i/lub konsumenta do poruszania się po nich. Zachowują się jak, jak to nazywa Eat Big Fish, marki Lighthouse z tożsamością Lighthouse.
Sukces jako pretendenta oznacza intuicyjne rozwijanie jasnego poczucia, kim i/lub czym jesteś jako marka/firma i dlaczego. W podejściu challenger Twoja tożsamość Lighthouse jest testowana pod kątem:
- czy Twoi docelowi odbiorcy zauważają Twoją markę
- jeśli wiedzą na czym stoisz
- jeśli przyciągnie ich do ciebie, jeśli
Podejście to koncentruje się na znalezieniu tego, co ludzie w firmie myślą i czują, co reprezentuje marka, a następnie skierowaniu na to wiązki światła, aby stworzyć strategię komunikacji, pozycjonowanie, tożsamość i hasło przewodnie.
Dysponujemy narzędziami marketingowymi, które wspierają Cię na każdym etapie tego procesu, w tym:
- Szablon ważenia istotności i zróżnicowania
- Szablon hierarchii wiadomości
- Technika tworzenia treści w drapaczu chmur
Jak widać z poniższego szablonu ważenia trafności i zróżnicowania, marki muszą wziąć pod uwagę wszystkie cechy i zalety swoich produktów. Pełne narzędzia i szkolenia dotyczące trafności i różnicowania, w tym segmentacji rynku, są dostępne dla członków biznesowych w ramach naszej ścieżki edukacyjnej kampanii.
Więcej Twoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej podejmuje decyzje zakupowe online. W rezultacie konkurowanie w sektorze markowych dóbr konsumpcyjnych jest trudne. Potrzebujesz silnej tożsamości marki, opartej na znanych na całym świecie modelach marketingowych, i musisz się wyróżniać.
Dołącz do Smart Insights już dziś, aby uzyskać rozwiązania marketingowe i porady dostosowane do Twojej firmy zajmującej się markowymi towarami konsumpcyjnymi. Wzmocnij swoją markę i zdobądź więcej klientów. Zacznij dziś.
Procesy identyfikacji marki dla dużych i małych firm
Dobrze rozumie się wartość marek dla dużych, międzynarodowych organizacji. Jednak nawet dla mniejszych firm branding ma kluczowe znaczenie i podobne koncepcje można zastosować do zdefiniowania tożsamości marki. Ostatecznie konsumenci i firmy często dokonują wyboru między jedną marką a drugą. To sprawia, że poprawa tożsamości marki jest istotna dla wszystkich firm.
Więc na co czekasz? Dowiedz się, jak Smart Insights może pomóc Twojej firmie osiągnąć tożsamość marki, wyprzedzić konkurencję i zdobyć więcej klientów.
More Stories
The Noise About Re-Branding – Has it Really Changed Nigeria?
The Importance of Branding and Identity
Branding – Creating a Brand Strategy For Your Business