September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

Alphabet, Microsoft release end of quarter earnings

Google i Microsoft opublikowały wczoraj swoje kwartalne zarobki. Obie firmy chybiły celu i zawiodły w niektórych obszarach, ale w większości utrzymują się na stałym poziomie, biorąc pod uwagę okoliczności, takie jak wojna na Ukrainie (wycofanie swoich usług z Rosji), problemy z łańcuchem dostaw, niepewność gospodarcza i zamrożenie zatrudnienia.

Oto kilka kluczowych wniosków:

  • Całkowite przychody z alfabetu Wzrost o 13% r/r do 69,7 mld USD (z 61,9 mld USD na koniec II kwartału 2021 r.)
  • Przychody z reklam Google 56,3 mld USD (wzrost z 50,4 USD w 2021 r.)
  • Przychody z YouTube 7,3 mld USD (wzrost o 5% w porównaniu z 7 mld USD w 2021 r.), co nie spełniło przewidywań analityków na poziomie 7,5 mld USD
  • Przychody z reklam firmy Microsoft spadła o około 100 milionów dolarów z powodu redukcji wydatków na reklamę
  • Przychody z LinkedIn wzrosła o 26% (wzrost o 29% w stałej walucie)

Trzymam stabilnie. Google twierdzi, że pomimo pewnych wycofań ze strony reklamodawców i niepewności finansowej, wyniki wyszukiwania były wysokie, a „klienci nadal widzą wartość”. Podczas rozmowy o zarobkach dyrektor generalny Sundar Pichai mówił o zmianach w wyszukiwarce i zwiększonych możliwościach zakupów, a także próbach konkurowania z TikTok i Instagramem.

Rozmach YouTube Shorts. Pichai powiedział, że YouTube Shorts jest oglądane przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie i ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie. Abonenci przekroczyli 5 milionów subskrybentów – wliczając okres próbny. W zeszłym tygodniu ogłoszono partnerstwo z Shopify, dając reklamodawcom i twórcom dodatkowe możliwości promowania produktów.

Letnie trendy wyszukiwania. Philipp Schindler, CBO, Google dodaje, że oferty hoteli last minute i wakacji znacznie wzrosły. Firmy turystyczne nadal wykorzystywały nowe narzędzia w celu usprawnienia procesu rezerwacji i rezerwacji. Detaliści korzystający z pełnej strategii omnichannel, w tym z funkcji krawężnika i odbioru, zwiększyli przychody aż o 34% w stosunku do zeszłego roku. Schindler kontynuuje, że liczba wyszukiwań hasła „otwarte teraz blisko mnie” wzrosła 8-krotnie w skali roku w skali roku, podczas gdy liczba wyszukiwań hasła „designerski outlet” wzrosła o 90%. Dodatkowo zainteresowanie zyskały kategorie odzieżowe, takie jak odzież damska oraz inne kategorie urody, takie jak perfumy i zapachy.

Wydajność maks. Nie sądziłem, że zrezygnujemy z rozmowy o zarobkach bez rozmowy o Performance Max. Schindler wspomniał, że liczba kampanii Performance Max wzrosła 5 razy w ciągu roku. Chociaż nie wspomniano, czy liczby te obejmują konta, które zostały automatycznie zaktualizowane do PMax ze Smart Shopping.

Nowe ulepszenia. Funkcje 3D AR są również dostępne dla kilku sprzedawców detalicznych, takich jak Target i Wayfair, umożliwiając klientom kupowanie produktów w prawdziwym życiu. Ponadto nowe formaty reklam umożliwiają bardziej wizualne wyszukiwanie w wyszukiwarce. Oglądalność CTV jest 3,1 raza skuteczniejsza niż w przypadku zwykłej telewizji, a rynki CTV zostaną rozszerzone na rynki Ameryki Łacińskiej i Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Na koniec Schinder wspomina, że ​​strategie pełnego lejka zyskują na szybkości, a reklamodawcy, którzy z nich korzystają, doświadczają 80% unikalnego zasięgu w kampaniach marek i akcji.

Posłuchaj rozmowy. Jeśli interesuje Cię rozmowa o pełnych zarobkach alfabetu, możesz posłuchać tutaj. Możesz również wyświetlić raport o zarobkach alfabetu tutaji raport Microsoft tutaj.

Dlaczego nam zależy. Chociaż liczby nie są tak dobre, jak przewidywali analitycy, reklamy Google w najbliższym czasie nigdzie się nie pojawią. Nowe produkty w CTV, grach, filmach krótkometrażowych i zakupach utrzymują przychody z reklam, mimo że niektórzy reklamodawcy całkowicie porzucają platformę. Biorąc pod uwagę, że nie mogą zdobyć większego udziału w rynku, nowe produkty i funkcje będą jedynym sposobem na utrzymanie tempa (poza pobieraniem większych opłat za reklamę). Będę ciekaw, jak rozwinie się przyjmowanie nowych funkcji w trzecim kwartale.


Nowość w wyszukiwarkach internetowych

O autorze

Nicole Farley jest redaktorką Search Engine Land, która zajmuje się wszystkimi zagadnieniami związanymi z PPC. Oprócz tego, że jest weteranem piechoty morskiej, ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, dyplom MBA i zamiłowanie do prawdziwej przestępczości, podcastów, podróży i przekąsek.