September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

9 VR Marketing Examples to Inspire You in 2022

Nie będę Cię pouczał o tym, jak ważne jest włączenie wirtualnej rzeczywistości (VR) do Twojej strategii marketingowej.

Co ja będzie Warto jednak podzielić się kilkoma zabawnymi faktami na temat VR i pokazać dziewięć przykładów tej technologii wykorzystywanej do marketingu produktu lub marki.

  • Oczekuje się, że przychody z rynku konsumenckiego i korporacyjnego VR sięgną 6,71 miliarda dolarów do końca 2022 r. i 12,9 mld do 2024 r.
  • Oczekuje się, że wielkość rynku rzeczywistości rozszerzonej, rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości mieszanej na całym świecie wzrośnie ponad 220 miliardów dolaróws między 2021 a 2028 rokiem.
  • Szacuje się, że do końca 2022 r. sprzedaż sprzętu i oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości wygeneruje ponad 6,4 miliarda dolarów w dochodzie.
  • Przewiduje się, że do końca 2020 r. liczba sprzedanych gogli VR wzrośnie 82 miliony – a 1,507% wzrost z prognozowanych sum z 2017 roku.

VR coraz bardziej się przyjmuje i warto rozważyć dodanie jej do swoich kanałów marketingowych w nadchodzącym roku.→ Pobierz teraz: bezpłatny szablon planu marketingowego

Co to jest wirtualna rzeczywistość?

VR, skrót od wirtualnej rzeczywistości, to oprogramowanie, które zanurza użytkowników w trójwymiarowym, wirtualnym, interaktywnym środowisku — zwykle za pomocą zestawu słuchawkowego ze specjalnymi obiektywami — w celu symulacji prawdziwego doświadczenia. Wiele doświadczeń VR odbywa się w 360 stopniach.

Podczas gdy na przykład filmy pozwalają widzom doświadczyć filmu tak, jakby byli postacią na scenie, firmy wykorzystują VR do demonstrowania i promowania swoich produktów wśród potencjalnych klientów. W rzeczywistości wiele branż znalazło zastosowanie VR do transportu ludzi do miejsc, do których w przeciwnym razie musieliby się udać lub po prostu sobie wyobrazić.

Zanim zagłębimy się w kilka przykładów firm, które wykorzystywały VR w marketingu, warto zauważyć, że rzeczywistość wirtualna różni się kilkoma kluczowymi terminami od innego terminu, który mogłeś już słyszeć w tej samej sferze: rzeczywistości rozszerzonej. Poniższy film przedstawia kluczowe różnice.

Szukasz inspiracji do własnej kampanii marketingowej VR? Nie szukaj dalej. Poniżej przedstawiamy dziewięć naszych ulubionych kampanii marketingowych VR i sposób, w jaki służyły strategii marketingowej firmy.

1. Miasto Gucci

Niedawno uruchomiono wysokiej klasy dom mody Gucci Miasto Gucci, wirtualny świat w metaverse Roblox. Gracze mogą zwiedzać miasto, poznawać historię domu i łączyć się z innymi osobami w grze.

Interaktywnymi elementami Gucci Town są minigry, przeglądalne wystawy sztuki i sklep Gucci, w którym ludzie mogą kupować ubrania dla swoich awatarów Roblox. Kiedy użytkownicy noszą zakupione ubrania, mogą rozpocząć rozmowę z innymi, którzy są ciekawi unikalnych przedmiotów, a w rezultacie zainspirują się do odwiedzenia i odkrycia, co miasto ma do zaoferowania.

2. Kiosk do przymierzania Sephora

Sprzedawca kosmetyków Sephora ma kioski, w których odwiedzający mogą wirtualnie testować produkty do makijażu na swojej twarzy, aby upewnić się, że są zadowoleni z ich wyglądu przed dokonaniem zakupu. Kioski te są wartościowym narzędziem marketingowym, zapewniającym wyjątkowe, hybrydowe wrażenia, które pomagają klientom w pełni wykorzystać wizytę w sklepie.

Chociaż Sephora umożliwia fizyczne testowanie swoich produktów, nie każdy może chcieć to robić, więc kioski są dodatkową opcją. Jest to również korzystne dla zadowolenia klientów, ponieważ ludzie mogą dokładnie zobaczyć, jak wyglądają produkty z wyprzedzeniem, aby upewnić się, że wydają pieniądze na taki, który najlepiej odpowiada im i ich potrzebom.

3. Wendy’s i VMLY&R: Utrzymanie świeżości Fortnite

Wendy stworzyła angażujące doświadczenie marketingowe VR w ramach Fortnite wirtualny świat, wykorzystujący natywną rozgrywkę związaną z jej biznesem: wołowina. Gracze Fortnite transportowali wołowinę do zamrażarek w pobliskich restauracjach i zarabiali monety, gdy im się udało.

Aby doświadczenie to było bardziej związane z marką, Wendy zleciła swojej agencji marketingowej, VMLY&R, aby stworzyć awatara przypominającego swoją maskotkę, Wendy. Następnie firma transmitowała na Twitchu, gdzie widzowie mogli oglądać, jak awatar nowej Wendy włamuje się do restauracji i niszczy zamrażarki:

Podczas transmisji wzmianki o Wendy’s on media społecznościowe wzrosły o 119%i był oglądany w sumie przez 1,52 mln minut przez ćwierć miliona widzów. Widzowie zaczęli także niszczyć zamrażarki w swoich grach, tweetować o strumieniu i komentować w wątku komentarzy na kanale.

Podobnie jak reklama reklamowa lub reklama natywna, celem kampanii było przypomnienie odbiorcom, że Wendy’s stara się serwować swoim klientom najświeższą wołowinę, dlatego tak istotne było, że użytkownicy otrzymywali monety, tym szybciej byli w stanie przetransportować wołowinę do zamrażarek. .

4. Plemienna przeszłość: Bear River, naród: czego może nas nauczyć węgorz?

We współpracy z Oculus Jessica Cantrell stworzyła Projekt filmowy 360° gdzie członkowie plemienia dzielili się swoimi historiami i ponownie łączyli młodych ludzi z przeszłością ich społeczności.

Była to forma opowiadania historii przez społeczność, która wykorzystywała powstające narzędzie VR, aby promować historię i pomagać członkom historycznie marginalizowanej społeczności dowiedzieć się więcej o ich kulturze.

5. Lowe’s: Holoroom How-To

Każdy, kto przeżył niepokój związany z zakupem po raz pierwszy, zna niezgłębioną moc papierkowej roboty i finansów, która może podkopać radość z projektowania lub dekorowania nowego domu.

Dlatego właśnie Lowe zdecydowało się pomóc właścicielom domów — lub majsterkowiczom rekreacyjnym — w wirtualnej klinice kształcącej umiejętności, która wykorzystuje zestawy słuchawkowe HTC Vive, aby poprowadzić uczestników przez wizualne, edukacyjne doświadczenie na temat majsterkowania.

Teraz klienci mogą realizować marzenia o renowacji „zrób to sam” bez konieczności płacenia za profesjonalistę, a wraz z wykształceniem muszą odnieść sukces na własną rękę.

6. Boursin: Sensorium

Marka serów Boursin stworzyła doświadczenie VR, aby zabrać użytkowników w wielozmysłową podróż przez lodówkę, aby rzucić światło na profile smakowe swoich produktów, dobieranie potraw i pomysły na przepisy.

Cel? Zwiększenie świadomości wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii o wyrazistym smaku i wyborze produktów Boursin.

Podczas gdy rata VR była częścią eksperymentalnej kampanii marketingowej na żywo, reszta z nas może posmakować – zamierzonej gry słów – wirtualnego doświadczenia za pośrednictwem tego filmu na YouTube.

7. Adidas: Delikatesy

Partnerem Adidasa Gdzieś indziejwschodząca agencja marketingu technologicznego, aby śledzić wspinaczkę górską dwóch ekstremalnych sportowców sponsorowanych przez TERREX (oddział Adidasa).

A co jest pożyteczne ze wspinaczki górskiej dla publiczności, jeśli nie możesz dać im 360-stopniowego widoku na podróż?

Widzowie mogli śledzić wspinaczy, Bena Ruecka i Delaneya Millera, dosłownie kołysać się po skałach i wspinać razem z nimi. Dobrze słyszeliście – używając gogli VR i trzymając w każdej ręce dwa sensory zdalnego sterowania, widzowie mogli wspiąć się na górę Delikatesów tuż obok Ruecka i Millera.

Według Somewhere Else ta kampania VR służyła „znalezieniu niezapomnianego sposobu na wprowadzenie na rynek TERREX-a, [Adidas’s] linia odzieży i akcesoriów outdoorowych”. Firma jednak również przedstawiła widzom czynność, której mogliby nigdy nie próbować w inny sposób, i wzbudziła zainteresowanie tym doświadczeniem.

Sprawdź zwiastun kampanii poniżej.

8. Toms: Wirtualna wycieczka dawania

Toms, popularna firma obuwnicza, jest dobrze znana z tego, że za każdym razem, gdy klient kupuje parę, ofiarowuje potrzebującemu dziecku jedną parę butów. Ten charytatywny programista znalazł nowy sposób na inspirowanie swoich klientów do dawania — noszenie gogli VR.

Blake Mycoskie, założyciel i główny dawca obuwia Toms, opowiada Wirtualna podróż Toma z jednym z jego kolegów.

Opowiadając historię powstania Tomsa, ich doświadczenie VR zabiera widzów w podróż po Peru, gdzie Blake i zespół obdarowujący butami odwiedzają szkołę dla dzieci, które po raz pierwszy otrzymają potrzebne im buty.

To, co kampania Tomsa VR robi tak dobrze, to coś, z czym organizacje na całym świecie starają się zrobić: pokazać darczyńcom dokładnie, na co idą ich pieniądze. Nawet bez gogli VR, poniższy film zapewnia intymne wrażenia, aby umieścić Tomsa na swojej liście przy następnym zakupie butów.

9. DP World: wycieczka po obiektach Caucedo

DP World to globalna firma handlowa, która pomaga firmom transportować towary na całym świecie. Ponieważ firma otwiera nowe terminale, potrzebuje jednak sposobu na pokazanie swoim klientom, co ma do zaoferowania nieruchomość DP World.

Obiekt DP World w Caucedo na Dominikanie to tylko jedna z kilku nieruchomości DP World wykorzystujących VR do promowania swoich dużych i często tajemniczych statków i mas lądowych, gdy nagle pojawiają się one w społeczności.

Logistyka handlowa nie jest ekscytującą branżą dla wszystkich, ale właśnie dlatego 360-stopniowa wycieczka po terminalu DP World jest tutaj tak cenna. Pokaż ludziom, jak wydajne, bezpieczne i kluczowe dla niektórych firm są te nieruchomości – bez konieczności zakładania kasku i przechodzenia przez sam port – a możesz zyskać ogromne wsparcie społeczności.

Poruszanie się po VR w marketingu

Czytając to, możesz pomyśleć: „Dlaczego marketer z małej firmy, taki jak ja, miałby uczyć się o drogich kampaniach VR?”

Cóż, chociaż VR może być dla wielu zbyt kosztowna. budżety marketingowe stają się coraz bardziej obfite w społeczeństwie. Wraz z rozwojem widzimy, jak kilka marek wykorzystuje je do promocji produktów i wirtualnego opowiadania historii. I chociaż możesz nie być w stanie stworzyć kampanii opartej na VR, możesz zebrać kilka świetnych wniosków związanych z innowacjami marketingowymi, marketingiem treści lub wizualnym opowiadaniem historii, które mogą dać ci inne pomysły na lepszą interakcję z odbiorcami cyfrowymi.

Chcesz zobaczyć, jak inne nowe technologie wpłyną na Twój marketing? Kasy Praktyczne podejście do wschodzącej technologii dla małych i średnich firm: AI, Blockchain, kryptowaluty, IoT i AR/VR.

Nowe wezwanie do działania