October 4, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

3 znaki ostrzegawcze dla kupujących, o których powinni wiedzieć sprzedawcy

3 znaki ostrzegawcze dla kupujących, o których powinni wiedzieć sprzedawcy

Jeśli przygotowujesz się do sprzedaży swojej firmy, bądź czujny na sygnały ostrzegawcze, które mogą potencjalnie wykoleić transakcję. Czas ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o sfinalizowanie transakcji, więc po co spędzać czas na negocjacjach z kupującym, który nie jest tak naprawdę zainteresowany lub po prostu nie ma kwalifikacji do zakupu? Rzućmy okiem na niektóre z najważniejszych znaków ostrzegawczych dla kupujących.

  1. Brak doświadczenia kupującego

Jeśli chodzi o kupców indywidualnych, ustal, czy mają doświadczenie w Twojej branży. Jeśli potencjalny nabywca nie ma wiedzy na temat Twojej firmy, może początkowo wydawać się bardzo podekscytowany, ale potem zmrozi się, gdy zanurkuje i dowie się więcej o branży.

To samo można powiedzieć o potencjalnym nabywcy, który nigdy wcześniej nie kupował firmy. Jeśli masz do czynienia z „nowicjuszem”, będziesz chciał mieć pewność, że ta osoba rozumie czynniki związane z zakupem firmy, zanim poświęcisz jej zbyt dużo czasu. W końcu proces zakupu firmy może być długi i skomplikowany. Niedoświadczeni kupujący mogą uznać, że nie chcą już kontynuować postępów, gdy lepiej zrozumieją, co się z tym wiąże.

  1. Nieujawnione informacje finansowe

W podobny sposób będziesz chciał współpracować z kupującym, który otwarcie mówi o swoich finansach. Jeśli odmówiono Ci dostępu do sprawozdań finansowych, nie będziesz mieć możliwości sprawdzenia, czy ten kupujący jest rzeczywiście przygotowany do zakupu Twojej firmy.