September 30, 2022

businessis.pl

Światowy rozwój biznesu

10 Packaging Design Insights to Give Your Products Outstanding Shelf Appeal

aluminiowe opakowanie na puszki

Liczą się pierwsze wrażenia. Mogą dokonać lub przerwać sprzedaż.

W handlu detalicznym, gdzie prawie 40 000 unikalnych produktów rywalizować o uwagę przeciętnego kupującego w USA, projekt opakowania pomaga wyróżnić się marce.

Opakowanie produktu jest głównym narzędziem sprzedaży Twojej firmy, ponieważ jest najbardziej namacalną reprezentacją Twojego produktu i marki.

Badania pokazują jedna trzecia decyzji zakupowej klienta opiera się na opakowaniu. Opakowanie odgrywa kluczową rolę w tożsamości marki, a czasami, podobnie jak opakowanie produktu Apple, może wzmocnić wartość marki.

Tak więc, gdy masz około siedmiu sekund na zrobienie dobrego wrażenia, jak możesz wyróżnić się i utrzymać uwagę kupującego wystarczająco długo i zachęcić go do wybrania Twojego produktu?

Oto dziesięć wskazówek, które pomogą Twojemu produktowi wyskoczyć z półek (i ekranów), aby przyciągnąć uwagę każdego klienta.

1. Lokalizacja ma znaczenie

Zrozumienie klienta jest podstawą Twojej strategii biznesowej. Ale ważne jest również, aby się dowiedzieć Co projektujesz wokół.

Gdzie będzie sprzedawany Twój produkt?

Być może masz inspirowane pomysły, ale czy miałyby sens dla przestrzeni, którą zajmie? Pomyśl o półce tak samo jak o kliencie.

Czy Twój produkt będzie widoczny na półce sklepowej, półce sklepowej, czy tylko na monitorze lub smartfonie?

Koniecznie wyobraź sobie, jak będzie wyglądało Twoje opakowanie w określonej części sklepu. Czy twoje plastikowe opakowanie będzie dobrze się komponowało, jeśli zostanie sprzedane w sklepie rzemieślniczym?

Porada profesjonalisty: Poproś projektanta opakowań o wygenerowanie makiety ekspozycyjnej produktu, aby uzyskać niemal realistyczny obraz tego, jak produkt będzie wyglądał na półce i obok innych produktów.

2. Wykorzystaj moc psychologii kolorów

Kolory są silnymi asocjacyjnymi wskazówkami, które odgrywają znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji przez klienta.

Kolory, które wybierzesz dla swojego opakowania, wpływają na klienta emocjonalnie i podświadomie.

Ludzie mają tendencję do kojarzenia osobistego znaczenia z określonymi kolorami. Chociaż sprawia to, że postrzeganie kolorów jest subiektywne, istnieją ogólne i podstawowe cechy, których można użyć do poruszania się po wyborze kolorów.

Na przykład odważny kolor, taki jak czerwony, jest z natury trudny do zignorowania. To jest kolor najczęściej widoczny w widzeniu peryferyjnym dzięki czemu jest to kolor, który zwraca uwagę. Czerwony jest powiązany z intensywnymi uczuciami, takimi jak miłość, gniew lub pilność.

Kolor czerwony w twoim opakowaniu może komunikować, że twój produkt jest czymś, co nie powinno umknąć uwadze.

Ale oczywiście kolor czerwony nie działa w przypadku wszystkich produktów lub docelowych grup demograficznych.

Kolory mogą również wskazywać klientom, że znaleźli się we właściwym miejscu lub znaleźli pożądaną różnorodność smaków.

Obserwuj kategorie produktów, które również tradycyjnie kojarzą się z określonymi kolorami.

Na przykład zielony najprawdopodobniej będzie używany do produktów ekologicznych, a niebieski oznacza warianty mentolowe lub miętowe.

Ludzie używają kolorów nie tylko do identyfikowania kategorii lub wariantów, ale także pomagają klientom tworzyć skojarzenia między kolorami a markami.

Uważaj jednak, aby kolory mogły mieć różne znaczenie w różnych kulturach. To, co działa dobrze na przykład w Stanach Zjednoczonych, może mieć negatywne skojarzenia na innym rynku geograficznym. Tak więc, jeśli planujesz sprzedawać za granicą, zastanów się, czy nie musisz zmieniać kolorów w zależności od regionów sprzedaży.

Poświęć trochę czasu na poznanie wielu sposobów wykorzystania koloru do wpływania na to, co ludzie kupują, aby skutecznie wykorzystać psychologię kolorów, aby Twój produkt został zauważony na półkach.

3. Wykorzystaj elementy architektury

Wybierając projekt opakowania, właściciele firm i ich projektanci powinni zadbać o to, aby forma, piękno i, co najważniejsze, funkcjonalność zostały zrealizowane.

Byłbyś zdumiony, gdybyś odkrył, jak zasady architektury mogą dobrze przekładać się na to, jak kształt, funkcja i estetyka produktu wpływają na to, jak ludzie reagują na Twój produkt.

Dobrym przykładem dobrze wykonanego projektu z wykorzystaniem elementów architektury są soki z granatów POM.

Soki z granatów

Pojemnik na butelki jest wytrzymały i może wytrzymać transport na całym świecie. Jego wyważona konstrukcja pozwala również na ustawienie produktu przez większość czasu w pozycji pionowej, nawet podczas ruchu (funkcja).

Podstawowy kształt butelki (szyjka, korpus, podstawa) sprawia, że ​​projekt bezproblemowo komponuje się z innymi produktami na półce (formie).

Ale nie wygląda jak inne butelki czy inne produkty. Zobacz, jak projekt wykorzystuje dwie podstawowe okrągłe formy, które sprawiają, że butelka wygląda jak dwa granaty umieszczone jedna na drugiej.

Ten wybór projektu sprawia, że ​​butelka POM jest atrakcyjna wizualnie dzięki zastosowaniu krzywych i symetrii (piękna).

Dodaj do tego skojarzenie naturalnego koloru produktu, czerwonego, i jest to butelka, którą trudno zignorować.

4. Przyciągaj, nie rozpraszaj

W przeciętnym sklepie spożywczym na przednich panelach opakowań może znajdować się 1,3 miliona słów pisanych.

Konsumenci nie mają czasu na zatrzymanie się i przeczytanie każdej linijki tekstu.

Dobry projekt opakowania powinien jasno określać produkt i jego markę.

Treść, użycie i specyfikacje powinny być krótkie, ale jak najbardziej bezpośrednie, ponieważ klienci nie mogą jednocześnie pojąć wielu informacji.

Badania pokazuje, że klienci spędzają średnio 1,9 sekundy na półce, zanim zdecydują, czy kupić produkt, zanim przejdą do następnej alternatywy.

Minimalna ilość informacji może pomóc Ci zdobyć klientów.

Jedna zasada nie polega na tym, że klienci przestają robić to, co robią, odbierają produkt i zaczynają czytać opakowanie.

Jeśli Twój produkt stanowi zdrowszą opcję, rozwiązuje konkretny problem lub ma wyjątkowe funkcje, których inni nie mają, zrób to z przodu i na środku w najprostszy możliwy sposób.

Musisz określić swoje unikalne punkty sprzedaży i uwzględnić je w swoim projekcie opakowania. Często wystarczy podkreślić nazwę produktu, markę i logo firmy.

Porada profesjonalisty: Podążanie minimalistyczną drogą nie oznacza pominięcia kluczowych szczegółów.

Pasek RX

Zaplanuj ustępstwa na etykiecie opakowania, aby uzyskać miejsce na listę składników produktów spożywczych. Podobnie, dołącz ostrzeżenia dotyczące ujawniania wszelkich produktów, które mogą być potencjalnie niebezpieczne, takich jak suplementy diety lub roztwory chemiczne.

Ta wiedza jest obowiązkowa i niezbędna dla konsumenta. Utrzymanie ich przed nimi może sprawić ci więcej kłopotów, niż się spodziewałeś.

RXBAR łączy te elementy w naturalny sposób, czyniąc listę składników podstawową częścią projektu opakowania. Prosty, przejrzysty i potężny. I jak mówią: „Bez BS”

5. Projektuj uczciwie

Konsumenci są dziś bardziej doświadczeni i świadomi swoich decyzji zakupowych.

Większość z nich jest w stanie nawiązać kontakt tylko z markami, które są autentyczne i uczciwe.

W rzeczywistości dla wielu konsumentów wiedza o zawartości pudełka i zobaczenie tego, co znajduje się w pudełku, ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Jeśli wygładzasz produkt za pomocą ciężkich poprawek poprodukcyjnych, które wygląda dziesięć razy lepiej niż jest, wprowadzasz w błąd i ostatecznie narażasz klienta na rozczarowanie.

W tym miejscu uczciwość odgrywa kluczową rolę w pomaganiu w nawiązywaniu kontaktu i rezonowaniu z konsumentami. Konsumenci lubią proste, niedrogie produkty, o ile wiedzą, co kupują.

6. Obserwuj trendy, ale projektuj na sezon

Firmy muszą być na bieżąco z trendami w zakresie opakowań i zobaczyć, co przyciąga uwagę dzisiejszych konsumentów.

Nie musisz jednak ciągle zmieniać opakowania. Możesz osiągnąć trafność i różnorodność, planując opakowania sezonowe.

Określ pory roku, w których klienci mogą korzystać z Twojego produktu. Sprzedajesz grill na świeżym powietrzu? Wtedy być może można by rozważyć zmianę opakowania w stylu letnim w lipcu.

Podobnie weź pod uwagę ważne święta, takie jak Dzień Matki lub Ojca, Święto Dziękczynienia lub Boże Narodzenie, a jeśli to konieczne, przygotuj unikalny zestaw opakowań produktu, aby odzwierciedlić te święta.

7. Wprowadź limitowane edycje

Projektując opakowania, rozważ planowanie projektów dla edycji limitowanych. Ludzie kochają kolekcjonowanie.

Badania naukowe odkryli, że określone obszary naszego mózgu zapalają się podczas zbierania podobnych przedmiotów po raz pierwszy.

Podekscytowanie jest dodatkowo podwyższony, gdy uczestnicy zidentyfikują rzadki kawałek to przypuszczalnie może odróżnić ich od rówieśników i może zapewnić uznanie i podziw ze strony współpracowników.

Możesz wykorzystać to naturalne ludzkie zachowanie, bawiąc się rzadkością przedmiotu dzięki projektowi opakowania z limitowanej edycji.

Te produkty z limitowanej edycji przyciągają klientów do zakupów, ponieważ motywuje ich chęć zbierania rzadkich rzeczy.

Starbucks robi to bardzo dobrze. Globalna sieć kawiarni zazwyczaj prowadzi reklamę przepisu na kawę z limitowanej edycji, a po zakupie napój jest zawsze w sezonowo zaprojektowanym kubku.

Opakowania Starbucks

Te napoje nie są dostępne przez cały rok. Jednak ze względu na swój ograniczony status są wyczekiwanymi i rozreklamowanymi faworytami tłumu.

8. Projektuj z myślą o ponownym użyciu

Ekologiczne lub zrównoważone opakowania stają się niezbędne.

Coraz więcej konsumentów poszukuje sposobów na walkę z globalnym ociepleniem, zanieczyszczeniem i składowaniem odpadów. W rezultacie wiele osób preferuje ekologiczne produkty pakowane.

78% osób są bardziej skłonni do zakupu produktu przyjaznego dla środowiska. A ponad 50% z tych osób jest skłonnych zapłacić więcej za takie produkty.

Wiele firm dostrzega tę zmianę zachowań masowych w konsumpcjonizmie. Firmy te decydują się na projektowanie opakowań z materiałów pochodzących z recyklingu, biodegradowalnych tworzyw sztucznych lub materiałów naturalnych.

Myśląc o „przejściu na eko”, właściciele firm powinni mieć świadomość, że znaczenie ekologicznego opakowania wykracza poza przyciągnięcie uwagi konsumentów. Istotą jest naprawdę korzystny wpływ na środowisko.

Dlatego rozważając projekt opakowania, pomyśl o jego żywotności.

Czy opakowanie przyda się tylko w punkcie sprzedaży produktu, czy może również nadaję się do użytku pozakupowego?

Jeśli opakowanie nie musi być używane obok samego produktu, czy klient może go ponownie użyć?

Porada profesjonalisty: Jeśli to możliwe i ma zastosowanie do typu produktu, pomyśl o opakowaniu, które pozwoli na drugi „cykl życia” opakowania.

Na przykład pudełko upominkowe, które jest dostarczane z biżuterią lub płócienną torbą na zestaw do pielęgnacji skóry, może i najprawdopodobniej zostanie ponownie wykorzystane przez konsumenta. Możliwość ponownego wykorzystania zwiększa postrzeganie wartości Twojego produktu.

9. Projekt dla spójności

Jeśli Twoja firma ma wiele produktów z tej samej linii, musisz wybrać opakowanie, które sprawi, że będą wyglądać na powiązane.

Błyszczący

Nie muszą być identyczne. Zachowaj spójność jednego lub dwóch elementów projektu. Jeśli musisz zmienić kolory dla każdego wariantu, konsekwentnie utrzymuj wzór lub symbol.

Konsekwencja jest niezbędna we wszystkim, co robisz. Na przykład stała obecność na platformach społecznościowych, w tym na zdjęciach opakowań produktów, może zwiększyć przychody o 23%.

Jedną z doskonałych realizacji tej zasady jest sposób, w jaki Glossier wykonuje projekty opakowań. Pomimo różnorodności zestawów do pielęgnacji skóry, projekt opakowania nadal odpowiada ich minimalistycznemu wyglądowi.

Spójność konstrukcji opakowania pozwala na łatwe rozróżnienie ich produktu. Co więcej, widziane razem, niekoniecznie wyglądają tak samo. Jednak w swoich projektach opakowań nadal wyglądają jak referencje dzięki czystym czcionkom, jasnym lub pastelowym kolorom i minimalnym liniom na etykietach.

Spójność projektu opakowania pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki.

10. Nie oszczędzaj na jakości druku

Nawet na początku procesu projektowania należy wziąć pod uwagę drukowanie, aby zapewnić, że cała Twoja ciężka praca przyniesie doskonały wynik. Fantastyczny projekt nie będzie miał większego znaczenia, jeśli jakość nadruku opakowania będzie mniej niż gwiezdna.

Nie lekceważ wyboru drukarek do pakowania.

Wybierz współpracę z osobami, które mają doświadczenie zawodowe w drukowaniu opakowań. Zawsze proś o wydruki próbne, które pomogą Ci ocenić jakość zadrukowanego opakowania.

Pamiętaj, że opakowanie Twojego produktu jest często pierwszą i ostatnią wiadomością, którą konsumenci widzą przed zakupem. Upewnij się, że wiadomość jest wyjątkowa, niezapomniana i imponująca.